آشنایی با جاذبه های گردشگری رامسر در زمستان+عکس

29 دی 1401
0 دیدگاه
جاهای دیدنی رامسر در زمستان، نمایی از و اسب در منطقه دالیخالی پوشیده از برف با بک گراند کوه های برفی

رامسر، شهری زیبا واقع در شمال ایران، با داشتن طبیعتی بکر و مناظری زیبا، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در فصل زمستان، این شهر به دلیل طبیعتی کوهستانی و مسیرهای تفریحی منحصر به فرد، به یکی از برترین مقاصد تفریحی در کشور تبدیل می شود.در این وبلاگ، شما با جاذبه های گردشگری این شهر در فصل زمستان آشنا خواهید شد. از جمله مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی، پیست های اسکی، ارتفاعاتی برای تله سواری، رودخانه هایی برای رفتن در آب و پارک هایی برای تفریح کودکان. همچنین، با داستان های مردم این شهر و فرهنگ و سنت های آن آشنا خواهید شد. امیدواریم با مطالعه این وبلاگ، بتوانید بهترین برنامه های خود را برای سفر به رامسر در فصل زمستان برنامه ریزی کنید و از لحظات شگفت انگیزی در این شهر برای همیشه به یاد بیاورید.

در بخش قبلی چند نمونه از جاهای دیدنی رامسر در فصل پاییز نیز  را بیان کردیم در ادامه نیز قصد داریم مطالبی را در رابطه با آشنایی با جاذبه های گردشگری رامسر در زمستان ارائه دهیم.  چرا که امروزه اکثریت افراد بخاطر زیباییهای وصف نشدنی و آب و هوای بسیار عالی برای خرید ویلا در رامسر اقدام می کنند.

رامسر در کجا قرار دارد و راه های دسترسی به آن کدامند؟

رامسر که از شهرهای استان مازندران و آخرین شهر غرب این استان می باشد در گذشته با نام سخت سر شناخته می شد؛ مردمان رامسر با زبان گیلکی اشکوری سخن می گویند. این شهر زیبا  در استان مازندران و هم مرز با استان گیلان است که اگر بخواهید از سمت تهران به رامسر بروید باید از جاده چالوس که بسیار دیدنی و نوستالژیک است به سمت تنکابن حرکت کنید تا پس از حدودأ 5 ساعت به رامسر سرسبز و زیبا برسید. با خودروی شخصی نیز می توانید از جاده تازه تأسیس تهران-شمال به سمت رامسر بروید که مسیری کوتاه با امنیت بالا است.

جاهای دیدنی رامسر در زمستان، نمایی از بالای دریای خزر و منطقه ساحلی رامسر
رامسر در کنار دریای خزر

موقعیت جغرافیایی شهرستان رامسر

رامسر بین 36 درجه و 32 دقیقه تا 36 درجه و 59 دقیقه عرض شمالی و 50 درجه و 20 دقیقه  تا 50 درجه و 47 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ واقع شده است. این شهر باصفا و خاطره انگیز از ناحیه شرق به شیرود و از ناحیه غرب به شهر چابکسر دهستان اوشیان گیلان و از ناحیه جنوب به کوه های البرز و از ناحیه شمال به دریای کاسپین متصل می شود.

جاهای دیدنی رامسر در زمستان

  • بوستان جنگلی صفارود

این بوستان که چشم اندازی بسیار زیبا دارد و هر فردی را محو تماشای خود می کند در 9 کیلومتری روستای جواهرده شهرستان رامسر قرار گرفته است که با نام بوستان جنگلی صفارود معرفی می شود. در فصل زمستان، بوستان جنگلی صفا رود به دلیل وجود درختان خزانی و فصلی بسیار زیبا و رنگارنگ به یکی از جاذبه های منحصر به فرد تبدیل می شود. در این فصل، بوستان با تغییر رنگ درختان و برگ های خشک، چشم نواز و دیدنی می شود.

 برای آدرس دقیق بوستان جنگلی صفارود بر روی لینک کلیک کنید

جاهای دیدنی بوستان جنگلی صفارود در زمستان، نمایی از جلوی رودخانه خروشان در جنگلی مه گرفته
بوستان جنگلی صفارود در زمستان
  • تله کابین رامسر

در زمستان یکی از مکانهای پربازدید رامسر تله کابین است چرا که از طریق آن و از نمای بالا می توانید منظره شهری پوشیده از برف را تماشا کنید. برای رفتن به تله کابیین برعکس جنگل دالخانی و صفارود و روستای جواهرده نیاز به گذراندن مسیر دشوار نیست و به راحتی می توانید یک تفریح امن را تجربه کنید.

 برای دریافت آدرس دقیق تله کابین رامسر بر روی لینک کلیک کنید

 

 جاهای دیدنی رامسر در زمستان، تله کابین در حرکت در هوای ابری از بالای جنگل های سرسبز
تله کابین رامسر
  • روستای جواهرده

اگر به دنبال یک ماجراجویی زمستانی هستید و می خواهید هیجانات بالا را تجربه کنید در زمستان به جواهرده بروید زیرا در ارتفاعات دو هزار متری از سطح دریا و در میان ابرها قرار گرفته است. در فصل زمستان، روستای جواهرده به دلیل وجود کوه ها و رشته های جنگلی در اطراف، به یکی از مقاصد عالی برای گردش و تفریح در طبیعت تبدیل می شود. در این فصل، برف و یخبندان همه جا را فراگرفته و مناظر شگفت انگیزی از درختان، کوه ها و رودخانه های منطقه به وجود آمده است.

از جمله فعالیت هایی که در روستای جواهرده در فصل زمستان می توان انجام داد، پیاده روی و کوهنوردی در مسیرهای مختلف، تفریح در کنار رودخانه ها و آبشارهای زیبا، عکاسی از مناظر زیبای طبیعی و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی روستا می باشد. همچنین، می توانید از امکانات اقامتی موجود در روستا استفاده کنید و در آنجا به گرمای خانه لذت ببرید.

 برای دریافت آدرس دقیق  روستای جواهرده بر روی لینک کلیک کنید

جاهای دیدنی رامسر در زمستان
ارتفاعات روستای جواهرده در فصل زمستان

نکته: با این حال، در فصل زمستان به دلیل هوای سرد و بارشی، بهتر است از لباس گرم و ضد آب استفاده کنید و با خود چای و نوشابه گرم نیز همراه باشید. همچنین، در صورت امکان، قبل از سفر به روستای جواهرده، اطلاعات هوا شناسی و شرایط راه های منطقه را بررسی کنید تا از بروز هر گونه مشکل در سفر جلوگیری کنید.

  • جنگل دالخانی (جنگل دالیخانی)

این روستا که نیمه کوهستانی و سرسبز است از روستاهای بخش مرکزی رامسر به شمار می آید که به جنگل دالخانی معروف شده است؛ این جنگل بخاطر مرتفع بودن و داشتن طبیعت بکر و مه غلیظ مورد استقبال کوهنوردان و گردشگران زیادی قرار گرفته است. جنگل دالخانی که به دالان بهشت شهرت دارد در زمستان تماشایی تر می شود؛ چرا که درختان برگرفته از برف، آبشارهای یخ زده و مه غلیظ کوهستانی دست به دست هم می دهند تا حال و هوای آن خاص شود.

از ویژگیهای برتر جنگل دالخانی در زمستان، تنها نبودن شما در این جنگل است زیرا همواره گردشگران بسیاری در فصل سرما به جنگل می روند و از طبیعت ناب آن لذت می برند. همچنین آبشار سیاسرت دردل  جنگل در فصل زمستان به صورت یخ زده در می آید و منظره ای خاص را رقم می زند.

جاهای دیدنی رامسر در زمستان، نمایی از و اسب در منطقه دالیخالی پوشیده از برف با بک گراند کوه های برفی
جنگل دالیخالی برفی

 

 

 

ارسال دیدگاه