جاهای دیدنی رامسر در پاییز | آدرس دقیق + عکس

7 بهمن 1401
0 دیدگاه
جاهای دیدنی رامسر در پاییز ، نمای دور از زیبایی رامسر همراه با در ختان رنگارنگ در امتدا جاده

اگر به دنبال یک سفر خاطره‌انگیز و پرشور در فصل پاییز هستید، بهترین مقصد برای شما رامسر است. این شهر زیبا واقع در شمال ایران، با طبیعت خیره‌کننده و مناظری که هیچ‌کجا نمی‌توان پیدا کرد، همیشه در لیست بالای سفرهای پاییزی علاقه‌مندان به دنیای طبیعت قرار دارد. از رنگارنگی برگ‌های درختان تا ابرهای پرچمی که در آسمان آرام و دلنشین پاییزی پرواز می‌کنند، همه چیز در این شهر، شما را به دنیایی از زیبایی و آرامش بی‌نظیر خواهد برد. با هوای خنک پاییزی، سفر به رامسر ماجرایی و فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود. اگر به دنبال سفری خاطره انگیز هستید، جاهای دیدنی رامسر  بهترین پیشنهاد برای شماست.

بیشتر بخوانید: همچنین اگر شما به شبگردی های شبانه علاقه دارید ما در مطلب” پیشنهاد عالی از بهترین جاهای دیدنی رامسر در شب” به 5 جاذبه دیدنی شبانه در رامسر این مناطق نیز اشاره کرده ایم.

جاهای دیدنی رامسر در پاییز

شهر رامسر یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که در فصل پاییز با چشم‌اندازهایی فوق‌العاده طبیعی و تاریخی برای بازدیدکنندگان خود پوشیده می‌شود. در زیر به جاذبه‌های دیدنی رامسر در فصل پاییز اشاره خواهیم کرد:

غار یاغی لوکا

پدیده ای طبیعی در شمال غربی شهرستان رامسر قرار دارد که با نام غار یاغی لوکا شناخته می شود؛ لوکا در گویش محلی به معنای سوراخ می باشد. دهانه غار یاغی لوکا حدودأ سه متر می باشد که در شیبی بسیار تند و در مسیری سخت در نقاط صعب العبور در ارتفاعات کوه ایلمیلی قرار گرفته است.افسانه هایی در مورد این غار وجود دارد و آن را برای دزدان، طغیانگران و حتی یاغیان حکومت به عنوان پناهگاهی معرفی کرده اند.

به یاد داشته باشید: در فصل پاییز رفتن به غار لوکا باید با تجهیزات مناسب صورت بگیرد تا در صورت بارندگی مشکلی را به علت سختی مسیر به وجود نیاورد.(آدرس بر روی نقشه)

غار یاغی لوکا به گویش محلی: به معنای سوراخ 

 جاهای دیدنی رامسر در زمستان، نمای روبرو از غار یاغی کلا
نمایی از سنگ های سرسخت غار یاغی کلا

هتل قدیم رامسر

مجموعه هتل قدیم رامسر که در سال 1317 در دوره رضا شاه پهلوی بنا شده زیربنایی حدودأ پنج هزار متر مربع در سه طبقه دارد و از نظر نوع معماری، زیبایی، موقعیت مکانی و تجهیزات از مطرح ترین هتل های خاورمیانه به شمار می آید( آدرس بر روی نقشه)

 جاهای دیدنی رامسر در پاییز ، نمای جلو از هتل قدیی در ل جنگل با بک گراد کوه های جنگلی
هتل قدیم رامسر در دل طبیعت

 بلوار معلم رامسر

از جاذبه های دیدنی شهر قدیمی رامسر  بلوار معلم یا بلوار کازینو است. بلوار معلم، یکی از اصلی‌ترین و زیباترین خیابان‌های شهر رامسر در استان مازندران است. این بلوار، با مرکز شهر رامسر شروع شده و در امتداد خط ساحلی به سمت شمال شهر دراز می‌شود. این خیابان، با توجه به موقعیت جغرافیایی رامسر و قرار گرفتن در کنار دریا، از یک سو به منظره زیبایی از کوهستان‌های البرز و از سوی دیگر به چشم‌انداز دریای خزر مشهور است.بلوار معلم، با داشتن پیاده‌روها، نورپردازی‌های زیبا، فضای سبز، مجموعه‌های تفریحی و خدماتی، مکانی مناسب برای پیاده‌روی، تماشای طبیعت و گردشگری است. این خیابان، با داشتن مراکز تجاری، اداری، خدماتی و اماکن تفریحی متنوع، یکی از مهمترین محل‌های تجاری و تفریحی شهر رامسر است.(آدرس بر روی نقشه)

 جاهای دیدنی رامسر در پاییز ، نیمکنتی یس برگ های پاییزی در امتدداد جاده دو طرف درخت
بارش قطرات ریز باران در بلوار معلم در فصل پاییز

چشمه های گرم معدنی شهر رامسر

بخش وسیعی از شهر رامسر از آبهای گرم معدنی بهره می برد که خاصیت درمانی و طبی دارند از این رو گردشگران بسیاری تمایل دارند که از این آب ها استفاده لازم را ببرند. چشمه های آب گرم چندین رشته را تشکیل می دهند و به چشمه های گازدار شناخته می شوند؛ این چشمه ها در مناطقی مانند: جواهره-کتالم- سادات محله و شهر رامسر قرار گرفته اند. چشمه های آب گرم علاوه بر داشتن خاصیت درمانی دارای مناظر زیبا و چشم نوازی خصوصأ در فصل پاییز هستند که همه را نظاره گر خود می کنند. به همین دلیل مجموعه ی هتل های رامسر و شهرداری های محله و بخش خصوصی با ایجاد استخر شنا، دوش و وان های متعدد، محلهای مناسبی را به وجود آورده اند تا مسافران و مردم محلی بتوانند استحمام کنند. قرار گرفتن این چشمه ها در نزدیکی دریا ویژگیهای خاص به رامسر بخشیده است.این چشمه ها در فصل پاییز و زمستان با سرد شدن هوا همچنان گرم هستند.( آدرس بر روی نقشه)

شهرهای دارای آب گرم در مازندران : جواهره، کتالم، سادات محله و شهر رامسر

موزه مردم شناسی

در سال 1389 و در اسفندماه صنایع دستی و گردشگری با حضور مسؤلین استانی و شهرستانی موزه مردم شناسی افتتاح شد.امکانات و تجهیزاتی که در این موزه وجود دارد غیر دولتی بوده و به عیسی خاتمی شخصیت فرهنگی و استاد دانشگاه در رشته جامعه شناسی متعلق می شود.

در طی یک دوره زمانی از سال 1360 تا 1395 (بالغ بر 30 سال) اموال فرهنگی به تدریج جمع آوری و خریداری شدند. نشان دادن فرهنگ نیاکان و تلاش برای حفظ آثار ملی به نسل حال حاضر و نسل های آینده و معرفی تاریخ و فرهنگ و تمدن رامسر تنها انگیزه برای ایجاد موزه به شمار می آید.در موزه مردم شناسی برای بیش از 700 قطعه انواع ابزار، ادوات، اشیاء و اموال فرهنگی و وسایل مردم شاسی غرفه های ایجاد شده است تا مردم منطقه و استانهای شمالی کشور از آن بازدید کنند.(آدرس بر روی نقشه)

آدرس موزه مردم شناسی رامسر: استان مازندران، رامسر، بلوار شهید باهنر، موزه مردم شناسی

 جاهای دیدنی رامسر در پاییز، تصویری از نمای داخلی موزه با وسایل و اشیاو عطیقه
نمای داخلی موزه مردم شناسی در رامسر

پل طبیعت رامسر

پل طبیعت رامسر با ساختار فوق‌العاده‌ای که در دل جنگل قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر رامسر است.این پل در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرق شهر رامسر در میان جنگل قرار دارد و با ساختار فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر رامسر است. (آدرس بر روی نقشه)

جاهای دیدنی رامسر در پاییز، پل ل معلق رامسر در بالای طبیعت و جنگلی زیبا
نمایی از پل طبیعت رامسر در فراز آسمان ها

پارک ملی لاریجان

این پارک ملی با فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر رامسر در شهرستان نور قرار دارد و در فصل پاییز با رنگ‌های خیره‌کننده درختانش زیبایی خاصی به خود می‌گیرد.(آدرس بر روی نقشه)

ارسال دیدگاه