لیست بهترین جاهای دیدنی جواهرده+ عکس و آدرس دقیق

11 بهمن 1401
0 دیدگاه
جاهای دیدنی جواهرده، درختان پاییزی با برگ های زرد رنگ در امتداد جاده خلوت در روز آفتابی 0846554565210

جواهرده با تاریخچه ای طولانی و طبیعی وصف نشدنی و زیبایی های خارق العاده در استان مازندران و در شهر رامسر قرار گرفته است؛ این روستای دیدنی هر ساله آغوش خود را بر روی مسافران داخلی و گردشگران خارجی باز می کند از این رو به یک منطقه پرگردشگر تبدیل شده است. خرید زمین در جواهرده از مواردی است که بیش از پیش به چشم می خورد و در میان دوستداران طبیعت و علاقمند به آب و هوای شمال گسترش بسیاری پیدا کرده است پس به این دلیل با ما باشید تا جاذبه های دیدنی جواهرده زیبا را بشناسید و با مناطق دیدنی جواهرده  آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید از تاریخچه جواهرده با خبرشوید  می توانید “مقاله تاریخچه دقیق جواهرده و تمامی مناطق مهم آن” را مطالعه نمایید.

جاهای دیدنی جواهرده کجاست؟

چشمه و آبشار های جواهرده: در بالادست جواهرده آبشارهای بسیاری قرار گرفته اند که موجب شده اند افراد برای بازدید از این زیباییهای طبیعی به این روستا سفر کند.  از جمله چشمه و آبشار های این روستای بسیا زیبا چشمه پشاور، چشمه ناصردشت، چشمه دمکش، چشمه آب خوردن، آبشار صفارود و آبشار دوآب را می توان نام برد که در هر فصل زیبایی منحصر به فردی را به مخاطبین خود ارائه می دهد و از جاذبه های دیدنی جواهرده به شمار می روند.

رودخانه و چشمه های جواهرده

بوستان جنگلی صفارود:  بوستان جنگلی صفارود در 9 کیلومتری جاده جواهرده جایی بسیار دنج و آرامش بخش برای تجدید روحیه است. این بوستان به دلیل درختان سربه فلک و  رودخانه های خروشان نیز  از جاذبه های بسیار مهم این روستا نیز به شمار می رود. بوستان جنگلی صفارود در استان مازندران واقع شده است و به دلیل زیبایی طبیعی و فضای دلنشین خود یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این منطقه است. در این باغ می‌توانید انواع گل‌ها و درختان زیبا و فراوانی را مشاهده کنید و لذت بردن از آبشارهای زیبا و نمایی دلنشین از جنگل اطراف را تجربه کنید.

دریاچه قو: این دریاچه در انتهای مسیر خاکی و در فاصله نزدیک با جواهرده قرار گرفته است که با رفتن به این دریاچه می توانید زیبایی های بی بدیل آفرینش را نظاره گر باشید. دریاچه قو در روستای جواهرده واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی دیدنی در این منطقه می‌باشد. این دریاچه دارای آبی بسیار زیبا و صاف است که در کنار دو کوه به ارتفاع ۳۰۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است. این منطقه برای طبیعت‌گردی، پیاده‌روی، شکار و ماهیگیری بسیار معروف است و می‌توانید در اینجا لذت بردن از طبیعت زیبا و آرامش بخش را تجربه کنید.

مقبره شاه یحیی: از نمونه جاذبه های دیدنی و شگفت آور جواهرده که اهالی روستا برای برآورده شدن دعا و آرزوهایشان به آن مراجعه می کنند مقبره شاه یحیی می باشد که بر چکاد قله سماموس با یخچالهای دائمی و چشمهای معروف و درمانی قرار گرفته است.

جواهرده 046544646545210

کوه ها و قله ها: سه براره رژه یا رجه- سرخ تله در بخش شرقی قله سماموس از کوه های دیدنی و مرتفع و سرسبز جواهرده هستند که چشم هر بیننده ای را محو خود می کنند.

گورهای تاریخی گبری: قدمت بالای گورهای گبری این گواه را می دهند که روستای جواهرده قدمتی بسیار دارد چرا که این اثر تاریخی به دوره هخامنشیان و زرتشتیان مرتبط می شود. این گورها به صورت سرداب یا خمره ای طراحی و بنا شده اند که در آنها از اشیای گرانقیمت نگهداری می کردند که این موضوع نشان می دهد مردمان جواهرده در گذشته اعتقاد به رستاخیز داشته اند.

چشمه های طبیعی جوشان: از چشمه های بسیار زیبا و خیره کننده می توان به: شیرسنگی- گهواره سنگی- سلیمان چشمه- برتل چشمه- تنگدره چشمه تا سلاژ پشته- چشمه آب علی- کوه کین چشمه اشاره نمود که از آب گوارا بهره می برند.

دشت لپاسر: این دشت مخصوص افرادی است که علاقمند به پیاده روی و کوهنوردی هستند به همین دلیل به چنین افرادی پیشنهاد می شوند حنمأ به دشت لپاسر بروند تا با مشاهده چشمه های آب معدنی آرامش خود را تکمیل نمایند.

جواهرده 0465435355540

آتشکده و معبد: آتشکده و معابد بسیاری از دوران ساسانیان و ادیان زرتشتیان باقی مانده است که قدمت تاریخی روستای جواهرده را می رسانند.

مسجد آدینه: در زمان های دور معبد و آتشکده میترایی و زرتشتیان مسجد آدینه بوده است که شخصی به نام «شل شریف» آن را طبق معماری و فرهنگ مردمان شمال ساخته است. این مسجد با داشتن آداب و رسم خاص هر ساله میزبان مسافران بسیاری بوده به همین دلیل به یکی از جاذبه های بی همتای جواهرده تبدیل شده است.

جاهای دیدنی جواهردهف مسجد آدینه با بک گراند کوه برفی در روز آفتابی
مسسجد آدینه در روز آفتابی با کوه های برفی

جنگل های هیرکانی: از جاهای بسیار چشمگیر و پر گردشگر جنگلهای هیرکانی هستند که با داشتن درختان شاه بلوط و راش فضایی زیبا را تداعی کرده اند؛ این جنگل قدمتی میلیونی دارد زیرا از زمان دایناسورها برپا بوده است.

سایر مناطق دیدنی جواهرده به شرح زیر می باشند:

  • اوشیان سر و سیدمحله
  • صیقل محله و چاک دشت
  • جولاخیل که به عنوان بزرگترین محله شناخته شده است
  • تنگدره و فتوک محله
  • برشی محله و آموسی خیل
  • سراب یا کربلا بنه و رمک محله
  • کهنه تنگدره
  • شل محله

 

ارسال دیدگاه