آشنایی‌بامهمترین نکات حقوقی خرید زمین در جواهرده

3 بهمن 1401
0 دیدگاه
نکات حقوقی خرید زمین در جواهرده تابش خورشید بروی زمین کشاورزی شیبدارو درو کردن تراکتور در وسط زمین

خرید زمین می‌تواند به دلیل افزایش ارزش، درآمد ثابت، قابلیت توسعه و حفاظت از سرمایه، یکی از راه‌های خوب سرمایه گذاری در بخش ملک باشد، اما ممکن است با مخاطراتی همراه باشد و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق باشد. انتخاب اینکه در کدام منطقه زمین بخرید یک امر مهم است که ما به شما پیشنهاد خرید زمین در جواهرده را می دهیم . جواهرده با تاریخچه و قدمتی دیرینه و همچنین طبیعت بکر در تمام فصول سال بخصوص در بهار و تابستان میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستند که همین موضوع اثبات می کند با گذر زمان بر ارزش املاک در این روستای بهشتی افزایش می باشد.

 بیشتر بخوانید: شما می توانید برای اطلاع از جاذبه های گردشگری جواهرده مقاله” لیست بهترین جاهای دیدنی جواهرده + عکس و آدرس ” را مطالعه نمایید. 

نکات حقوقی خرید زمین ، درخت بر روی اسکناس و سکه ها با بک گراند نمودار های آماری
سرمایه گذاری بر روی زمین

نکات حقوقی خرید زمین در جواهرده

همه ما بر این مورد واقف هستیم که مهمترین مرحله در هنگام خرید زمین در جواهرده پیش بردن مراحل حقوقی و قانونی است. پس اگر در این باره اطلاعات کافی ندارید به تنهایی وارد این پروسه نشوید چرا که ممکن است در آینده با سختیها و دشوارهایی روبرو شوید. گاهأ زمینی را می خرید که به یک سازمان و شخص حقوقی تعلق دارد، در این صورت شما باید به طور حتمی مجوزهای وکالت از نهاد مربوطه را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید مدارک درست می باشند. گاهی زمینی در شهرهای شمالی خریداری می شوند که در محدوده طرح تفصیلی قرار دارند که این نوع زمینها درون طرح نامیده می شوند، پس زمان خرید زمین در  شهر جواهرده توجه نمایید که مشمول طرح نباشد و یا در منطقه‌ی ممنوعه قرار نگرفته باشد.

  • تنظیم و انعقاد قولنامه زمین در جواهرده

زمانی که خریدار و یا فروشنده و یا هردوی آنها به زمان نیاز دارند تا مراحل خرید و فروش زمین را نهایی کنند باید قولنامه تنظیم گردد. در درون قولنامه که بین طرفین بسته می شود باید اطلاعاتی دقیق و جزئی ثبت شود؛ انعقاد قولنامه این مطلب را می رساند که یک بار زمین مد نظر مورد معامله قرار گرفته است.

  • انتخاب مشاور املاک معتبر

همانگونه که می دانید درصد بسیاری از پرونده های کلاهبرداری به مشاورین املاک ارتباط دارد پس مورد اعتماد بودن مشاور املاک از موارد حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود. فقط از طریق تعریف اطرافیان نمی توان به مشاور املاک اعتماد نمود زیرا یک مشاور املاک معتبر دارای مجوز رسمی و مورد تأیید از اتحادیه مشاورین املاک می باشد.

نکات حقوقی خرید زمین در چابکسر دست دادن دو مرد از رضایت خرید
قرار داد نامه خرید ملک

مهمترین نکات که به هنگام خرید زمین در جواهرده باید به آنها توجه نمایید:

  • تطبیق نمودن مدارک شناسایی با صاحب ملک و اگر مالک حضور ندارد و وکیل در اختیار دارد حتمأ صحت وکالتنامه را استعلام کنید.
  • تأییدیه کد ده رقمی از اداره پست که در سند ثبت شده است.
  • نوشتن مبایعه نامه در برگه های خاص و داشتن یک مبایعه نامه پرینت شده با هولوگرام اتحادیه که مشخصات مشاور املاک در آن درج شده یاشد.
  • دریافت کد رهگیری زمین، تا بنگاه و یا فروشنده نتوانند ملک شما را به شخص دیگری بفروشند.
  • آدرس و مشخصات ثبت شده در سند با موقعیت کنونی زمین مقایسه شود.
  • از توقیف و یا وثیقه نبودن زمین مطمئن شوید.
  • اگر زمین به فروشنده به ارث رسیده است گواهی انحصار وراثت را به هنگام عقد قرارداد مشاهده کنید و از آن کپی برداری کنید (توجه نمایید فروشنده باید مالیات بر ارث زمین را پرداخت کرده باشد).
  • توجه به این متن «اسقاط کافه خیارات ولو خیارات غبن فاحش» در مبایعه نامه الزامی است زیرا این معنا را می دهد که فروشنده و خریدار حق پشیمانی و برهم زدن معامله را ندارند؛ پس قبل از هر امضایی به مبایعه نامه توجه کنید چرا که در صورت بروز کلاه برداری برهم زدن معامله بسیار دشوار می شود.

ما مطالبی را گفتیم تا خرید زمین در جواهرده را به صورت حرفه ای انجام دهید و یک معامله ای شیرین برای خود رقم بزنید.

 

ارسال دیدگاه