دانستنی هایی در مورد شهر قدیمی چابکسر و معرفی جاذبه های گردشگری آن

9 بهمن 1401
0 دیدگاه
شهر قدیمی چابکسر 285465132534545

شهر قدیمی چابکسر که در مرز گیلان و مازندران قرار دارد به دروازه ورودی بهشت گیلان معروف می باشد، داشتن آب و هوای بسیار عالی و زیباییهای بی نظیر دست به دست هم داده اند تا خرید ویلا در چابکسر به یک امر مهم تبدیل شود.

معرفی دیدنی های شهر قدیمی چابکسر

شهر قدیمی چابکسر شهر جنگل های پهناور و سرسبز و سرچشمه های خروشان می باشد که روستاهایی با فرهنگ های خاص و مناظر خارق العاده را به خود اختصاص داده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

روستای دره تنگ و رودخانه هایی پر از آب را سرولات می نامند؛ این روستا به قدری زیبا است که هر مسافری آن را به عنوان اولین مکان برای گردش انتخاب می کند چرا که از طبیعت منحصر به فرد برخوردار بوده و چشم هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند. داشتن باغهای همیشه سرسبز (باغ پرتقال) سبب گردیده تا فضایی خاص را به وجود آورند به طوری که هر نقطه ی روستا می تواند چشمها را با زیبایی نوازش دهند.

از جاذبه های طبیعی روستای سرولات، رودخانه آچیرود می باشد که در حاشیه آن قرار گرفته است و این امکان را دارد تا در اطراف آن کمپ بزنید و از آرامشش نهایت استفاده را ببرید و خاطرات خوشی را برای خود ثبت کنید. چنانچه به روستای سرولات سفر کردید حتمأ از غداهای محلی که دستپخت اهالی روستا هستند تهیه کنید تا طعمهای بهشتی را تجربه نمایید.

شهر قدیمی چابکسر 0789674654645450

  • روستای لیمه سرا

لقب روستای لیمه سرا “بهشت کوچک دوست داران غذای گیلانی” است؛ اگر به این روستا بروید نام خاور خانم را خواهید شنید؛ خاور خانم یک رستوران با منوی متنوع از غذاهای گیلانی است که در لیمه سرا واقع شده است و خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری به شمار می آید. لیمه سرا در نزدیکی سرولات است؛ این روستا همانند سرولات بسیار زیبا و تماشایی است که منظره هایی با دره های پر شیب و کوه ها و سرسبزیهای خیره کننده را در بر می گیرد. لیمه سرا نیز باغهای پرتقال بسیار زیادی دارد.

شهر قدیمی چابکسر 784542165453210

  • روستای قاسم آباد

اگر از آن دسته افراد هستید که علاقمندی بیشتری به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه نسبت به گردشگری دارید به شما پیشنهاد می دهیم به روستای قاسم آباد سفر کنید چرا که علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی و دیدنی مهد فرهنگ اصیل گیلانی می باشد. مردم خونگرم و دوستداشتنی قاسم آباد همچنان همانند گذشته پوشش سنتی خود را حفظ کرده اند و اجرا کننده آیینها و رسومهای قدیمی می باشند.

با قدم زدن در روستا زنان و مردانی را خواهید دید که با لباسهای رنگارنگ و سنتی زندگی می کنند، همین منظره کافیست تا یک دید متفاوت را نسبت به پیرامون خود تجربه کنید. پوشش رسمی گیلکی ها دامن رنگی- جلیقه و پیراهن کوتاه می باشد که در نمایشگاه های بین المللی مد و لباس به عنوان برترین پوشش انتخاب شده اند. در قاسم آباد سالانه جشنواره های محلی در زمینه های مذهبی و پوشاک محلی برگزار می کنند که مورد استقبال گردشگران بسیار قرار می گیرند.

 

ارسال دیدگاه