چابکسر کجاست؟|اطلاعات‌کامل شهرچابکسر+ جاذبه‌ها و مراکز خرید

25 دی 1401
0 دیدگاه
چابکسر، ساحل شنی دریای و افق غروب خورشید 41645869968565816

چابکسر کجاست؟چابکسر جز کدام استان است؟جاهای دیدنی چابکسر کدامند؟چابکسر شهری در کنار دریا و در فاصله هزار متری از جنگل به عنوان نگین شهرهای شمالی که در خط ساحلی دریای خزر هر ساله میزبان بسیار زیادی از میهمانان داخلی و خارجی است. این شهر با فاصله بسیار کم از جنگل و دریا قرار گرفته و همین موضوع عاملی شده تا در همه ایام سال نیز  برای گردشگران بسیار جذاب باشد و سرمایه گذاری چون خرید ویلا در چابکسر بسیار رواج پیدا نماید. اگر شما هم نسبت به این شهر اطلاعات کافی ندارید با ما در این مطلب همراه شوید؛ چراکه ما این مطلب را به تمامی اطلاعات شهر چابکسر و جاذبه های دیدنی آن نیز اختصاص داده ایم.

 چابکسر کجاست؟

شهر ساحلی چابکسر  دکه با گویش محلی “چابوکسر”  در مرز  دو استان گیلان و مازندران قرار داشته که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده که به دلیل زیبایی بی حد و حصرش به “دروازه ورودی بهشت گیلان” معروف است. این شهر زیبا و با شکوه از شرقی ترین شهر گیلان است که از سمت شمال به دریای هزر و از سمت شرق به شهر رامسر و از سمت جنوب به رشته کوه البرز و از سمت غرب به کلاچای متصل می شود. شهر چابکسر به دلیل داشتن آب و هوا و موقعیت بسیار عالی و زیبایی های بی نظیر دست به دست هم داده اند صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری مک در اوشیان به یک امر مهم تبدیل شود.

آدرس دقیق چابکسر از  رامسر

اگر از سمت رامسر به استان گیلان 13 کیلومتر رانندگی کنید به چابکسر خواهید رسید و از آنجا تا رشت 103 کیلومتر فاصله دارید.

 آدرس دقیق چابکسر از  تهران

 فاصله چابکسر تا تهران از جاده چالوس 236 کیلومتر است . اما حزئیات دقیق آدرس چابکسر به تهران وارد آزادراه تهران-شمال سپس به جاده چالوس بروید و از  تونل البرز، جاده چالوس، … و جاده ساحلی بگذرید سپس به جاده سیاهکلرود – مازندران جاده بسوی جهاد در چابکسر شوید.جهادرا بسوی مقصد خود ادامه دهید

*برای دریافت آدرس دقیق شهر چابکسر از تهران بر روی لینک کلیک کنید.

چابکسر کجاست ، نقشه از بالای چابکسر
نقشه شهر چابکسر از بالا

اسامی روستاهای چابکسر

جاهای دیدنی چابکسر

  • روستای سرولات

روستای دره تنگ و رودخانه هایی پر از آب را سرولات می نامند؛ این روستا که از روستاهای توریستی چابکسر محسوب میشود به قدری زیبا است که هر مسافری آن را به عنوان اولین مکان برای گردش انتخاب می کند؛ چراکه از طبیعت منحصر به فرد برخوردار بوده و چشم هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند. داشتن باغهای همیشه سرسبز (باغ پرتقال) سبب گردیده تا فضایی خاص را به وجود آورند به طوری که هر نقطه ی روستا می تواند چشم ها را با زیبایی نوازش دهند. از جاذبه های طبیعی روستای سرولات، رودخانه آچیرود می باشد که در حاشیه آن قرار گرفته است و این امکان را دارد تا در اطراف آن کمپ بزنید و از آرامشش نهایت استفاده را ببرید و خاطرات خوشی را برای خود ثبت کنید. چنانچه به روستای سرولات سفر کردید حتمأ از غداهای محلی که دستپخت اهالی روستا هستند تهیه کنید تا طعم های بهشتی را تجربه نمایید.

چابکسر، روستای جنگلی در دل جنگل های های انبوه در روز بارانی
روسای جنگلی سرولات چابکسر
  • روستای لیمه سرا

لقب روستای لیمه سرا “بهشت کوچک دوست داران غذای گیلانی” است؛ اگر به این روستا بروید نام رستوران خاور خانم را خواهید شنید؛ خاور خانم یک رستوران با منوی متنوع از غذاهای گیلانی است که در لیمه سرا واقع شده است و خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری به شمار می آید. لیمه سرا در نزدیکی سرولات است؛ این روستا همانند سرولات بسیار زیبا و تماشایی است که منظره هایی با دره های پر شیب و کوه ها و سرسبزیهای خیره کننده را در بر می گیرد. لیمه سرا نیز باغهای پرتقال بسیار زیادی دارد.

  • روستای قاسم آباد

اگر از آن دسته افراد هستید که علاقمندی بیشتری به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه نسبت به گردشگری دارید به شما پیشنهاد می دهیم به روستای قاسم آباد سفر کنید چرا که علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی و دیدنی مهد فرهنگ اصیل گیلانی می باشد. مردم خونگرم و دوستداشتنی قاسم آباد همچنان همانند گذشته پوشش سنتی خود را حفظ کرده اند و اجرا کننده آیینها و رسومهای قدیمی می باشند.

چابکسرکجاست، نمای دور از دریاچه ای دل کوه های سر سیز
تصویری از دریاچه ای در کنار رشته کوه های سر سیز

با قدم زدن در روستا زنان و مردانی را خواهید دید که با لباسهای رنگارنگ و سنتی زندگی می کنند، همین منظره کافیست تا یک دید متفاوت را نسبت به پیرامون خود تجربه کنید. پوشش رسمی گیلکی ها دامن رنگی- جلیقه و پیراهن کوتاه می باشد که در نمایشگاه های بین المللی مد و لباس به عنوان برترین پوشش انتخاب شده اند. در قاسم آباد سالانه جشنواره های محلی در زمینه های مذهبی و پوشاک محلی برگزار می کنند که مورد استقبال گردشگران بسیار قرار می گیرند.

  • چشمه سجیران

چشمه آب معدنی سجیران،از چشمه‌های دیدنی چابکسر است که اخییرا بریا درمان بیماری های کلیوی نیز استفاده می شود. این چشمه در منطقه “اِشکِوَر بالا” در بالادست روستاهای نیلوجیر کل و سجیران قرار دارد. خاصیت درمانی آب این چشمه، اخیرا برای اهالی این منطقه ثابت شده است. این آب بسیار گوارا و سبک بوده و جرم و رسوب را به آسانی و در مدتی کم حل می‌کند.

چابکسر کجاست ، نمایی از آبشار کم ارتفاع در دل جنگل های سرسبز
چشمه سیجران
  • روستای اوشیان

روستای زیبا و سرسبز اوشیان در سه کیلومتری چابکسر و دقیقا بر نقطه مرزی استان‌های گیلان و مازندران قرار دارد. این روستا که شرقی‌ترین روستای گیلان است؛ نزدیک‌ترین روستای گیلانی به استان مازندران هم به حساب می‌آید که تنها ۱۰ دقیقه با مرکز شهر چابکسر فاصله دارد. طبیعت تماشایی اوشیان و ساحل آرام و زیبای آن که یکی از آرام‌ترین سواحل منطقه هم به شمار می‌آید؛ از جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شود.  در سفر به اوشیان و ساحل زیبای آن، می‌توانید از امکانات تفریحی مانند قایق و جت اسکی هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شما می توانید برای آشنایی با تفریحات و جاذبه های گردشگری اوشیان نیز به وبلاگ اوشیان کجاست؟| هرآنچه که باید درباره آن بدانید را اینجا بخوانید را مطالعه نمایید.

  • ساحل طلایی

یکی از ساحل های بسیار معروف گیلان و ماندران ساحل طلایی است که در نزدیکی شهر چابکسر قرار دارد. این منطقه دیدنی و زیبا، مکانی مناسب برای ورزش و تفریحات آبی به شمار می‌رود و شامل امکانات تفریحی فراوانی مانند جت اسکی، قایق سواری، اسکی، شاتل، پاراسل و موتور چهارچرخ است.

برای آدرس بر روی لینک کلیک کنید.

چابکسرکجاست، دریای آرام در روز آفتابی و چشم انداز جنگل
دریا آبی ساحل طلایی چابکسر
  • مجتمع ساحلی گلسرخ

در کیلومتر ۳ جاده چابکسر به کلاچای و رو به روی جاده اصلی اوشیان، به مجتمع ساحلی گلسرخ چابکسر خواهید رسید. این منطقه به دليل عمق مناسب دريا و بستر هموار ماسه‌ای، از مستعدترين مناطق دريايی شرق گيلان برای شنای مسافران و گردشگران درفصل گرم سال است.

برای آدرس روی لینک کلیک کنید.

  • شهر بازی و پلاژ تله کابین

پلاژ تله کابین رامسر در  5 کیلومتری شهر چابکسر  واقع  در فاز کوهپایه مجتمع شهر سبز رامسر  بوده که محیطی ایده آل برای کودکان و بزرگسالان نیز می باشد.  در بدو ورود به این پلاژ ،  با شهربازی  بسیار بزرگی با نام “سرزمین رویا ها”  مواجه می شوید. این شهربازی از امکانات متعددی نیز برخوردار  بوده از رستوران گرفته تا محیط محصوص کودکان  و  بزرگسالان؛ در واقع  همه چیز را برای یک روز به یاد ماندنی فراهم کرده است . تله کابین، کافی شاپ، رستوران، شهربازی، پیست باگی، پیست کارتینگ، کلوپ دریایی و پینت بال نیز از جمله امکانات تفریحی فاز کوهپایه این مجموعه است. در کنار تمام این امکانات تفریحی، طبیعت سرسبز و تماشایی و طراحی محیطی بسیار زیبا و چشم‌نواز، این مجموعه را در صدر فهرست دیدنی ها نیز قرار داده است.

 برای آدرس دقیق روی لینک کلیک کنید.

چابکسرکجاست، حرکت تله کابین در میان جنگل های انبوه سرسبز در هوای ابری
تله کابین رامسر در هوای ابری

مراکز خرید چابکسر

سوغات و صنایع دستی چابکسر

صنایع دستی چابکسر

  • حصیربافی
  • چادرشب بافی
  • مرواربافی
  • صنایع چوبی
  • سفالگری
  • گلیم بافی

 بیشتر بخوانید: اگر قصد دارید از این شهر زیبا سوغاتی تهیه کنید می توانید به” مقاله سوغات و صنایع دستی چابکسر نیز مراجعه نمایید و از تمام سوغات آن نیز باخبر شوید.

غذاهای محلی چابکسر

از متنوع بودن غذاهیا خطه ی شمال و گیلان نمی توان حرفی نزد؛ اگر می خواهید غذای خوشمزه و خوش طعم را تجربه کنید حتمأ غذاهای شمالی را تست کنید. از غذاهای معروف چابکسر می توان به: باقلاقاتق، میرزا قاسمی، کباب ترش، مرغ ترش، واویشکا و کوکوی اشپل اشاره نمود. اگر به چابکسر سفر کرده اید به طور حتم تجربه طعم نان های محلی را از دست ندهید. نان های محلی در چابکسر نیز متنوع است که تنیر نون که با نام نان پنجه کَش  هم نام برده می شود  از معروف ترین نان های این شهر است. پَتی نون، چِک سری نون، ساج سری نون، تِهِن کِلوا و چایی نون نان‌های محلی چابکسر هستند که هرکدام طرفداران خودش را دارند.

بهترین فصل سفر به چابکسر

کم بودن فاصله چابکسر با دریا و جنگل سبب گردیده تا آب و هوای آن معتدل و مدیترانه ای داشته باشد اما در فصل تابستان درصد بخارآب آن در هوا زیاد است. اما نمی توان تعطیلات تابستان را برای تفریحات آبی از در چابکسر دست داد.  دارا بودن پوشش های گیاهی متنوع و باغات و مرکبات و همچنین زمین های وسیع چای و برنج این موضوع را ثابت می کنند که آب و هوای چابکسر مطبوع و در هر فصلی هوای خاص همان فصل را تجربه و زیبایی خاصی را می بینید. با این اوصاف شما در هر فصلی می توانید از طبیعت این شهر لذت ببرید. اما به یاد داشته باشید که این شهر به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای خزر در آب و هوای آن در فصل تابستان بسیار شرجی است.

سوالات متداول

فاصله چابکسر تا رامسر چقدر است؟

شهر چابکسر ۱۲ کیلومتر از رامسر فاصله دارد. چابکسر در استان گیلان و رامسر در استان مازندران قرار دارد. با این وجود در صورتی که با اتومبیل قصد عزیمت از چابکسر به رامسر را داشته باشید؛ این مسافرت تنها ۷ دقیقه طول خواهد کشید.

بهترین دیدنی‌های چابکسر کجاست؟

از دیدنی های شهر چابکسر می‌توان به ساحل قاسم آباد، روستای سرولات، روستای لیمه سرا، چشمه دمکش، روستای اوشیان و قلعه بندبن اشاره کرد. همچنین با توجه به فاصله کم این شهر با شهرستان رامسر و دریا ، می‌توانید از تله کابین رامسر ، سرزمین رویاها،  تفریحات آبی نظیر جت اسکی قایق سواری و…. نیز لذت ببرید.

بهترین فصل برای سفر به چابکسر

بهار و پاییز

 

ارسال دیدگاه