معرفی روستای سرولات چابکسر | سوغات+ مسیرهای دسترسی

26 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه

در نزدیکی شهر چابکسر، روستای سرولات با چند صد سال قدمت، به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی محبوب گیلان شناخته می‌شود. این روستا با فضای دنج، پاک و صاف، چشم‌اندازهای بی‌نظیری از کوه‌ها، جنگل، دریای خزر، باغ‌ها و زمین‌های پایین دست به ارمغان می‌آورد. در فصول گرم سال، سرولات به عنوان یک روستای ییلاقی، به عنوان مقصدی بی‌نظیر برای گردش و تفریح شناخته می‌شود. هوای دلپذیر با رطوبت کم، جامعه مهمان‌نواز و غذاهای محلی لذیذ، تجربه‌ای رویایی از طبیعت در این روستا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ورودی منطقه سرولات 455882211
در روستا روی بلواری، مجسمه‌ی زیبای اسب ایستاده بود، انگارکه آزادی و شکوه این روستا را به هر سویی می‌برد.

مسیر های دسترسی به روستای سرولات

برای رسیدن به روستای سرولات که یکی از روستاهای محبوب چابکسر میباشد، باید ابتدا به شهر چابکسر برسید. برای این منظور می‌توانید از سمت شهر رامسر در استان مازندران عبور کنید و یا از مسیر استان گیلان (پس از عبور از شهرهای شرقی این استان نظیر لاهیجان، لنگرود، رودسر و کلاچای) به سمت چابکسر حرکت کنید. هر دو مسیر فوق شما را به میدان سرولات هدایت خواهند کرد که اینجاست که راه به سرولات شروع می‌شود.

هرگاه از تهران حرکت کنید، فاصله شما با این روستا حدوداً 269 کیلومتر خواهد بود و طی کردن آن تقریباً 5 ساعت و 30 دقیقه زمان خواهد برد. در صورتی که از رامسر به سمت چابکسر حرکت کنید، باید از داخل شهر به سمت میدان سرولات ادامه دهید.بعد از گذر از میدان سرولات، در جهت کوه حرکت کرده و پس از طی کردن 3 کیلومتر، به روستا خواهید رسید. اگر قصد سفر از گیلان و رودسر به چابکسر را دارید، می‌توانید از جاده ساحلی تا کلاچای سفر کرده و سپس به میدان سرولات هدایت شوید. سپس، با گوگل مپ یا راهنمایی های موجود، در جهت راست به سمت کوه‌های سرولات حرکت کنید. در نزدیکی میدان سرولات، ایستگاه پمپ بنزین و گاز نیز وجود دارد.

همچنین روستای سرولات، از راه ورودی روستاهای کوهستانی نظیر جنگسرا، لیکلام، لیمه سرا، منه سئه، پشتاسران و چند روستای دیگر قابل دسترس است. در ورودی این روستا، یکی از محله‌های قدیمی به نام «زره سر» طرفداران بسیاری داشته که به خاطر آب و هوای متفاوت، نسیم خنک شبانه و باغ‌های پرتقال شهرت بسیاری داشته است

آدرس روستای سرولات:

 استان گیلان، شهرستان رودسر، شهر چابکسر، روستای سرولات

لوکیشن روستای سرولات چابکسر 54212255
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

تفریحات + جاذبه های دیدنی روستای سولات

  • مناظر و چشم‌اندازهای خارق‌العاده
  • رودخانه آچی‌رود
  • پیاده‌روی و جنگل‌نوردی
  • عکاسی
رودخانه آچی رود در روستای سرولات 2152488555
رودخانه سرسبز آچی رود، از جاذبه های دیدنی روستای سرولات

سوغات روستای سرولات

یکی از مواردی که برای افراد زیادی اهمیت دارد، خریدن سوغات از مناطقی است که به آن‌ها سفر می‌کنند. این باعث ایجاد اشتغال در این مناطق می‌شود و به ارزش‌های اقتصادی آن‌ها کمک می‌کند. در این روستا، محصولات جذابی وجود دارد که به عنوان سوغات شناخته می‌شوند.از جمله محصولاتی که در اینجا قابل تهیه هستند:

  1. ترشی های محلی
  2. لواشک ها
  3. آلوچه های خوشمزه و ترش
  4. نان سنتی
  5. آب پرتقال تازه
  6. رب انار
  7. عروسک های دست ساز
  8. شال و رودوشی
  9. محصولات حصیری و چوبی
لواشک های متنوع 25411288
لواشک های ترش و ملس، سوغات روستای سرولات

بهترین زمان سفر به روستای سرولات

این روستا با سایر ییلاق‌های شمال متفاوت است. در طول چهار فصل دمای آن نسبتاً پایین نمی‌رود و بهترین زمان برای بازدید از آن، شش ماه اول سال است. هوای این منطقه در بهار و تابستان خنک، دلپذیر و بدون رطوبت تابستانی است. همراه با بارش‌های بهاری، مه‌های گاه و بیگاه، سرسبزی و تازگی در طبیعت، عطر شکوفه باغ‌های مرکبات و جوانه‌های چای، این زمان از سال را بهترین زمان برای بازدید از این روستا می‌سازد.

فصل پاییز و زمستان بسیار مهیج و خیره‌کننده است. در این فصل‌ها بارش بسیار زیاد و جاده‌ها شاهد رنگارنگی گل‌ها هستند و شب‌ها بسیار سرد می‌شوند، اما باز هم طاقت فرسا نیست و جذابیت خاص خود را دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

 

بهترین زمان سفر به سرولات :

شش ماه اول سال

خانه های روستایی میان جنگل های سر سبز 4125555
خانه های روستایی محصورشده در میان جنگل

جاذبه های دیدنی اطراف روستای سرولات

تله کابین رامسر 125422888
تله کابین رامسر در فراز درختان سرسبز

ارسال دیدگاه