معرفی سواحل رامسر

20 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
غروب در ساحل نقره ای رامسر

شهر رامسر در استان مازندران دارای ساحل‌های بسیار زیباست، از جمله ساحل طلایی، کتالم و چپکرود. این سواحل از نظر شرایط طبیعی بسیار زیبا هستند و با امکانات خوبی که دارند، برای استراحت و تفریح مسافران و گردشگران مناسب هستند. همچنین، پلاژهای خوبی در شهر رامسر وجود دارند که می‌توانند رضایت گردشگران را به دست آورده و امنیت را به آنها هدیه کنند.

معرفی رامسر

استان مازندران در شمال ایران، با دریا و جنگل‌های سرسبز و زیبا، به عنوان یکی از استان‌های مشهور کشور محسوب می‌شود. در فصل تابستان، بسیاری از گردشگران به دلیل طبیعت بکر و زیبای آن، به سمت استان مازندران و شهر ساحلی رامسر جذب می‌شوند. رامسر، به عنوان یکی از شهرهای غربی استان، در شرق به تنکابن، غرب به شهر چابکسر، جنوب به رشته کوه‌های البرز و شمال به دریای خزر محدود می‌شود. در فصل تابستان، آب و هوای رامسر گرم و مرطوب است، اما در زمستان، هوای سردی دارد. جذابیت‌های شهرستان رامسر شامل محیطی همزیست با دریا و جنگل، مناطقی ییلاقی با هوای خوب، امکانات گردشگری و رفاهی، باغات مرکبات، مزارع برنج و چای، قله‌های مخروطی، منابع آب گرم معدنی، فرودگاه و هتل‌های جدید و قدیمی می‌باشند. شهرستان رامسر به دلیل این موارد به عنوان “عروس شهرهای ایران” معروف و به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور شناخته می‌شود.

شهر رامسر از نمای بالا 45218576
شهر رامسر از نمای بالا هنگام غروب خورشید

جاذبه های رامسر

علاوه بر اینها، وجود پرواز تفریحی، مجتمع آب درمانی، تله کابین و مجتمع شهر سبز، باعث شده است که رامسر به یکی از شهرهای پرطرفدار در ایران تبدیل شود و جاذبه های آن به این موارد ختم نمی شود. مجتمع شهر سبز در واقع یکی از کامل ترین مجموعه های رفاهی – تفریحی ایران است. لازم به ذکر است که جاذبه اصلی شهر رامسر پلاژهای جذاب و تفریحی آن هستند. پلاژ، به بخشی از ساحل دریایی که برای شنا و تفریح آبی مناسب است، اطلاق می‌شود. اینجا، شما می‌توانید در محیطی امن و آرامش‌بخش، به شنا و سایر تفریحات آبی بپردازید. به دلیل حفاظت شدن این منطقه، گردشگران می‌توانند با اطمینان کامل، از فضایی امن و پر از شادی و سرگرمی بهره‌مند شوند.

تله کابین رامسر بین طبیعت سر سبز رامسر 4125375118
تله کابین رامسر با طبیعت سر سبز و زیبا

معرفی پلاژ ها

پلاژ لیدو، توسکاسرا، پلاژ شهرداری، شهر سبز و دریاپشته پلاژهایی هستند که در جذب گردشگر در شهر رامسر نقش مهمی ایفا می کنند. این پلاژها با ارائه امکانات رفاهی و فراهم کردن فضایی برای لذت بردن از دریا، باعث شده اند تا با راه رفتن در کنار دریا، گردشگران بیشتری به شهر رامسر جذب شوند. هر یک از این پلاژها دارای ویژگی های خاصی هستند که می توان به صورت جداگانه به آنها اشاره کرد.

پلاژهای رامسر 45213857
آلاچیق در سواحل زیبای رامسر

پلاژ لیدو

پلاژ لیدو، یکی از جاذبه های دیدنی شهر رامسر در استان مازندران است. این پلاژ در پارک ساحلی باهنر و در انتهای بلوار ساحلی واقع شده است.

پلاژ لیدو
کمپینگ در پلاژ لیدو
امکانات رفاهی پلاژ لیدو

این پلاژ دارای قسمت های جداگانه ای برای شنا برای آقایان و بانوان است و همچنین دارای سرویس بهداشتی و دوش حمام، آلاچیق، سطل زباله، نجات غریق، بوفه خرید اغذیه، مامورین محافظتی، امکانات ۲۴ ساعته، رستوران، چای خانه و پارک بازی، کافی شاپ، فروشگاه های صنایع دستی، فروشگاه مواد غذایی، سالن تیر اندازی و مکان بر پایی چادر می باشد. این جا برای علاقه مندان به ناهار در کنار ساحل دریا نیز بسیار مناسب است .در صورت تمایل به سفر با کمترین وسایل و عدم نیاز به ناهار در رستوران یا سالن غذا، می‌توانید به رستوران و چایخانه پلاژ مراجعه کنید. این مکان دنج و رویایی است و می تواند خاطرات خوبی از سفر به شمال ایران را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد.

امکانات تفریحی پلاژ لیدو

یکی از مزایای این پلاژ، وجود پارک بازی برای کودکان است که امکان بازی و سرگرمی در کنار دریا را برای فرزندان فراهم می‌کند. خبر خوب این است که در پلاژ لیدو، اسب‌سواری نیز قابل دسترسی است. پلاژ لیدو در سواحل دریای خزر و در فاصله ای کم از پلاژهای توسکاسرا و شهرداری رامسر قرار دارد. این مکان دارای امکانات تفریحی و اقامتی برای مسافران است و در منطقه ی کازینوی رامسر واقع شده است. یک مکان مناسب برای تفریح و گردش برای افراد مختلف، از کودکان تا افراد مسن، پلاژ لیدو است. در اینجا می‌توان به انجام تفریحات و ورزش‌های آبی مانند شنا، پیاده‌روی در ساحل دریا و لذت بردن از چهره‌ی زیبای دریا پرداخت.

اسب سواری در سلحل لیدو 8542136524
اسب سواری در سواحل زیبای رامسر

پلاژ های ساحل خلج رامسر

ساحل خلج، یکی از سواحل زیبا و پاک رامسر، نزدیک به دهکده ساحلی و یکی از پرطرفدارترین پلاژ های  ساحلی در این شهر است.

امکانات ساحل خلج

این ساحل دارای فروشگاه های مختلف و بازارچه سنتی است که زیبایی های این ساحل را تکمیل می کنند. همچنین، علاوه بر امکانات معمول در سایر پلاژ ها، در ساحل خلج می توانید از کافه ها و رستوران های متنوع آن لذت ببرید. مکان های فروش آبمیوه و بستنی از جاذبه های جذاب ساحل خلج هستند. این ساحل زیبا در کنار پلاژهای متعدد، یک موزه مردم شناسی و فروشگاه های صنایع دستی را نیز در اختیار دارد.

آلاچیق های ساحل خلج 52134275
آلاچیق های متعدد در ساحل خلج برای استراحت گردشگران

پلاژ شهر سبز رامسر

پلاژ شهرسبز رامسر، یکی از جاذبه های دیدنی این شهرستان در نزدیکی جاده گیلان-مازندران و در مجتمعی با امکانات تفریحی-رفاهی بسیار است.

امکانات تفریحی پلاژ شهر سبز

مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر با تفریحات متنوع و جذاب در دو بخش کوهستانی و ساحلی، امکانات تفریحی ورزشی و بازی هیجان‌انگیزی مانند تله کابین، زیپ لاین، قایق‌رانی، کشتی‌گردی، جت اسکی، پیست کارتینگ و شهربازی را فراهم می کند.

قایق رانی در سواحل رامسر
قایق رانی، تفریحات پلاژ شهر سبز
امکانات رفاهی پلاژ شهر سبز

همچنین در این مجموعه فروشگاه‌های لوازم تفریحی و سوغات، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها برای خدمت رسانی به مهمانان وجود دارد. تمامی وسایل تفریحی این مجموعه از شرکت‌های معتبر خریداری شده و به ایمنی کاربران توجه شده است.

آلاچیق ها در پلاژ شهر سبز 452138224
آلاچیق ها، امکانات رفاهی پلاژ شهر سبز

پلاژ توسکاسرا

پلاژ توسکاسرا، یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته شهر رامسر است که با شرایط ایده‌آل برای اوقات خوش دوستانه و خانوادگی، بسیار مورد توجه است. این مکان، فرصتی مناسب برای ایجاد خاطرات خوش و لحظاتی پربار برای شما و همراهانتان است. پلاژ توسکاسرا با استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان، به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین پلاژهای رامسر محسوب می‌شود. نام این پلاژ از وجود یک رستوران و استخر به نام توسکاسرا در اطراف آن به وجود آمده است. آدرس دقیق پلاژ توسکاسرا در استان مازندران، شهرستان رامسر، بلوار معلم است. این پلاژ در انتهای بلوار مشهور رامسر واقع شده و در فاصله کمی از پلاژ لیدو و پلاژ شهرداری قرار دارد. ساعات ورود به پلاژ توسکاسرا 24 ساعته است، اما از ساعت 9 صبح تا 10 شب امکان استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی آن فراهم می باشد. هزینه استفاده از پلاژ برای عموم رایگان است و تنها هزینه مربوط به پارکینگ برای افرادی که خودروی شخصی دارند، دریافت می‌شود.

پلاژ توسکا سرا 87542136527
ورودی سر سبز پلاژ توسکاسرا
امکانات پلاژ توسکا سرا

این پلاژ برای تمام گروه‌های سنی از کودکان تا افراد مسن مناسب است و برای هر گروه دارای امکانات تفریحی مناسبی است که به رضایت همه کمک می‌کند. از مزایای پلاژ توسکاسرا می توان به رستوران، فروشگاه صنایع دستی و یک موزه ی حیوانات تاکسیدرمی اشاره کرد. اینجا امکان قایق سواری و شهر بازی نیز وجود دارد و شما می توانید خود و دوستانتان را با نشاط و شادابی سرگرم کنید. از دیگر امکانات موجود در پلاژ می توان به سوارکاری در کنار ساحل، سالن تیراندازی، کتاب فروشی، سرویس بهداشتی، محل بازی کودکان و چندین سطل زباله اشاره کرد. شایان ذکر است که شنا در دریا و تماشای پرواز مرغان دریایی از دیگر فعالیت هایی است که در این پلاژ می توانید انجام دهید.

پلاژ توسکا سرا
امکانات تفریحی پلاژ توسکا سرا

پلاژ دریا پشته

“پشته” دریا، منطقه‌ای با عمق کم در دریاست که به طور تدریجی به عمق زیاد می‌رسد. “دریاپشته” نام یکی از مناطق غربی شهر رامسر است که جاده رامسر-گیلان از میان آن عبور می‌کند. پلاژ دریاپشته رامسر نامی است برای یکی از زیباترین و صاف‌ترین سواحل در این منطقه. این پلاژ به اردوگاه رامسر متصل است و امکانات تفریحی و رفاهی خوبی دارد.

صندلی های استراحت در پلاژ دریا پشته 75421358
صندلی و آلاچیق پلاژ دریاپشته

پلاژ شهرداری

پلاژ شهرداری رامسر نیز یکی از برترین گزینه‌ها برای تفریح در سواحل این شهر محسوب می‌شود. آدرس دقیق این پلاژ در مازندران، شهرستان رامسر، میدان شهرداری، انتهای بلوار آیت الله طالقانی واقع شده است.

امکانات رفاهی پلاژ شهرداری

اینجا دارای کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌ها و چای‌خانه‌های سنتی و مدرنی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین، می‌توانید در ساحل سنگی قدم بردارید و از تماشای امواج دریا لذت ببرید. همچنین، بازارچه صنایع دستی نیز در این پلاژ وجود دارد که می‌توانید هر آنچه را برای یادگاری یا سوغاتی خریداری کنید. همچنین، موزه مردم‌شناسی رامسر نیز در ابتدای این پلاژ قرار دارد که می‌توانید آن را بازدید کنید.

پلاژ شهرداری 213546521587
نمایی از داخل پلاژ شهرداری در رامسر
امکانات تفریحی پلاژ شهرداری

با توجه به کف صاف و ماسه‌ای دریایش، پلاژ شهرداری رامسر از بهترین مکان‌هایی برای شنا است. همچنین می‌توانید قایق‌های اجاره‌ای سوار شوید یا اسکی روی آب را تجربه کنید. در صورت خستگی، می‌توانید در آلاچیق‌های پلاژ بنشینید و از چشم‌انداز زیبای دریا لذت ببرید. هتل‌های موجود نیز از دیگر امکانات رفاهی در این پلاژ هستند. پلاژ شهرداری رامسر تمام امکانات رفاهی و تفریحی لازم را در محیطی امن برای گردشگران فراهم می‌کند.

آلاچیق در پلاژ شهرداری 451225445
آلاچیق، امکانات رفاهی پلاژ شهرداری

دهکده ساحلی رامسر

دهکده صنایع دستی و ساحلی در پلاژ شهرداری قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری مهم رامسر است. در این منطقه بازارچه‌ای وجود دارد که محصولات سنتی رامسر به فروش می‌رسد. هرچند که فضای باز این ساحل به دلیل وجود امکانات رفاهی-تفریحی مانند بیلیارد، رستوران ایتالیایی و فست فود‌ها، کمی محدود است. این دهکده در شب‌های شلوغ زیبایی خاصی دارد و در انتهای بلوار طالقانی رامسر قرار گرفته است. مسافران می‌توانند از سوئیت‌های ساحلی در نزدیکی دهکده برای اقامت خود استفاده کنند.

دهکده ساحلی رامسر 475125234
بازار سنتی دهکده ساحلی رامسر

ساحل نقره ای

می‌توان با دیدن ساحل نقره‌ای رامسر، طلوع شگفت‌انگیز خورشید را تجربه کرد. این ساحل با صدف‌های فراوان و رنگ نقره‌ای خاص خود، به عنوان یکی از بهترین سواحل رامسر شناخته می‌شود. گشت و گذار در این ساحل نه تنها با دیدن منظره صدف‌ها و طلوع خورشید، بلکه با لذت‌بخش بودن راه رفتن در ساحل، بسیار خوشایند است. این ساحل در نزدیکی فروشگاه بزرگ میوه و تربار رامسر قرار دارد. همچنین، جالب است بدانید که در رامسر ساحل طلائی نیز وجود دارد که در بلوار هلال احمر قرار دارد.

آدرس: مازندران، رامسر، بلوار راهب

غروب در ساحل نقره ای رامسر
غروب خورشید در ساحل نقره ای رامسر

 

ساحل کتالم

قلعه مارکوه، یک جاذبه‌ی گردشگری در کتالم است که دارای ۳۰۰ پله است و از طریق جاده‌ی تلارسر قابل دسترسی است. ساحل کتالم آرایشی هنری دارد و همچون یک نقاشی طبیعی زیباست. چشمه‌های آب گرم کتالم، دارای خاصیت درمانی هستند (پس از کرونا بهتر است حتماً به این مکان بکر و طبیعی سر بزنید). بازار تازه میوه و تره بار، تحریک کننده‌ی اشتهای هر بازدیدکننده است. ساحل کتالم بسیار شلوغ است. بازار محلی کتالم، در روز دوشنبه برگزار می‌شود و محصولات باغی، صنایع دستی و … به فروش می‌رسند. کتالم، بهترین سواحل رامسر است که هرچه درباره‌ی زیبایی آن بگویید، کم است. بنابراین، بهتر است حتماً به سواحل کتالم رامسر سفر کنید.

نمایی از ساحل کتالم 542136582
نمایی از داخل پلاژ ساحل کتالم

ارسال دیدگاه