راهنمای خرید زمین در کتالم|با 5 نکته راهبردی‌حرفه‌ای زمین بخرید!

13 دی 1401
0 دیدگاه
خرید زمین 65678964610

شهر کتالم منطقه ای خوش آب و هوا در نزدیکی رامسر  به دلیل افزایش نرخ بلند مدت خرید زمین در کتالم  به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های محبوب در ایران مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. احتمالاً به دلیل اینکه قیمت زمین در این منطقه به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است، برخی از افراد به دنبال خرید زمین در این منطقه هستند تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید زمین نمایند. از این باب باید به نکات مهمی که می تواند به شما در این امر مهم کمک نماید نیز می پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

راهنمای خرید زمین در کتالم

1. به مسائل حقوقی توجه کنید

از نکات مهم که به هنگام سرمایه گذاری در کتالم باید به آن توجه شود خرید زمین از نهادها و مراکز حقوقی می باشد. پس شما زمان خرید زمین باید کلیه استعلامات همچون: جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، اداره راه و امور مالیاتی، ادارات زیربط و… را مشاهده کنید تا مطمئن شوید زمین هیچگونه مشکلی ندارد. توجه نمایید اگر زمینی را که به صورت قولنامه ای است خریداری می کنید حتمأ باید مورد تأیید شورا و دهیار قرار بگیرد و چنانچه از صحت وکالتنامه مطمئن شدید به سرمایه گذاری اقدام کنید. همچنین زمینهای روستایی کتالم تنها مدرکی که دارند دارای تأییدیه شورای روستایی و امضای همسایگان است که این مدرک بسیار عالی و مطمئن می باشد.

راهنمای خرید زمین در کتالم،  نمایی از نیمه بدن فرد در حال بررسیمسائل حقوقی در خرید ملک توسط فردی کت و شلوار  پوش
مسائل حقوقی در خرید زمین

2. هدفتان را مشخص کنید

از نکات خرید زمین در کتالم،  داشتن هدف از خرید است. شما باید هدفتان را از داشتن زمین در کتالم مشخص کنید؛ چرا که اگر هدفتان ساخت و ساز می باشد باید زمینهای مسکونی و یا زمینهای باغی را برای خرید انتخاب کنید و اگر هدفتان کشاورزی است زمینهای زراعی بهترین گزینه هستند، توجه نمایید در زمینهای زراعی نمی توان تغییر کاربری به وجود آورد و ساخت و سازی انجام داد.

3. میزان بودجه خود را ارزیابی کنید

 شما باید میزان پولی را که برای خرید در اختیار دارید مشخص کنید تا راحت تر بتوانید زمین مد نظرتان را خریداری کنید.

4. منطفه زمین را تعیین کنید

 زمانی که می خواهید به خرید زمین در کتالم اقدام کنید حتما موقعیت منطقه و رو به رشد بودن آن را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید در آینده برایتان سودآوری خواهد داشت.

راهنمای خرید زمین در کتالم، نماییاز بالای کشتزار های سرسبز و مشخص کردن محدوده زمین
تعیین منطقه زمین

5. به سند زمین توجه نمایید

 نکته ای دیگر که بسیار مهم است توجه به سند زمین می باشد؛ شما ابتدا باید از سند دار بودن زمین مطمئن شوید چرا که افراد سودجو در هر معامله ای حضور داشته که اگر به آنها توجه نکنید می توانند دردسرهایی برای شما به وجود بیاورند و کلیه سرمایه شما را از بین ببرند.سعی کنید در این باره از افراد متخصص و مشاورین املاک آگاه و معتبر کمک بگیرید تا خرید شما به بهترین شکل صورت گیرد.

 بیشتر بخوانید: اگر تصمیم دارید به انواع سند زمین در کتالم شناخت کافی پیدا کنید می توانید مقاله “ انواع سند زمین در کتالم را به صورت حرفه‌ای بشناسید” را مطالعه کنید در این مقاله ما به نکات مهم در این زمینه نیز اشاره کردیم که می تواند راهنما شما در این زمینه باشد 

6. کاربری زمین را مشخص کنید

اگر هدفتان از خرید زمین در کتالم برداشت سریع سود است به گونه ای که می خواهید در آن مکان تفریحی و یا مجموعه ورزشی بسازید باید به نوع زمینی که انتخاب می کنید توجه نمایید و مطمئن شوید که منطقه و زمین، پتانسیل چنین امری را دارند تا موفق شوید. یکی از بهترین معامله هایی که می تواند انجام شود و سود زیادی را در پی داشته باشد خرید زمین در کتالم است که البته قبل از آن باید در این زمینه اطلاعات جامعی را به دست آورید.

 راهنمای خرید زمین در کتالم ، نمایی دور از ویلا و اپارتمان هایی در دور دست و زمین های خالی
مشخص کردن کاربری زمین

بیشتر بخوانید:  اگر می خواهید به انواع زمین در کتالم شناخت بیشتری پیدا کنید می توانید به مقاله “انواع زمین در کتالم“را مطالعه نمایید. 

اما شما در حین خرید ممکن است با مواردی همچون زمین جنگلی و زمین ساحلی مواجه شوید، منظور از این دو عبارت زمین هایی هستند که در جوار جنگل و یا دریا می باشد که هم می توانند به عنوان زمین مسکونی تلقی شوند و هم زمین زراعی و باغی.اگر قصد خرید زمین در کتالم را دارید خرید زمین مسکونی بهترین گزینه است که می توان به راحتی در آن ساخت و ساز انجام داد. ما موارد مهم را گفتیم حال شما هستید که باید به صورت کاملأ حرفه ای به خرید زمین در کتالم اقدام کنید.

 

ارسال دیدگاه