معرفی پارک جنگلی صفارود رامسر | مسیر دسترسی + امکانات

1 خرداد 1402
0 دیدگاه
رودخانه پارک جنگلی صفارود 0085764207

از مناطق زیبا و بی‌نظیر استان مازندران، جاده پیچ‌درپیچ جواهرده در شهرستان رامسر واقع شده است که این جاده با چشم‌اندازهای بی‌نظیر و درختانی با برگ‌های سبز، به یک جنگل زیبا تبدیل شده است. در ۹ کیلومتری جاده سبز‌پوش جواهرده، پارک جنگلی جذابی به نام پارک جنگلی صفارود قرار دارد.
نمایشی زیبا از طبیعت با برگ‌های رنگارنگ در هر فصل سال، جذابیت این پارک جنگلی را بیشتر می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این پارک جنگلی، وجود یک چشمه آب معدنی است که به دلیل گوارا بودن آب آن به این نام معروف است. پس از عبور از مسیر این چشمه، آلاچیق‌هایی در کنار رودخانه خروشان قرار دارند که ما را به درست کردن چای زغالی دعوت می‌کنند. با توجه به طبیعت بکر و جنگلی بودن بوستان صفارود، به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به آن بزنید تا لذت سکوت آرامش‌بخش آن را تجربه کنید.

روستای محصور در ابر جواهر ده 548795410
روستای جواهر ده شاهکار طبیعت

معرفی پارک جنگلی صفا رود رامسر

به دلیل قرارگیری در دره، پارک جنگلی صفا رود جواهرده دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است. رودخانه، جنگل و پوشش گیاهی متنوع به همراه چشمه‌های آب معدنی، منظره‌ای فوق‌العاده را به وجود می‌آورند. یکی از دلایل نامگذاری این جنگل جذاب، رودی زیبا با آبی گوارا است که از میان جنگل عبور می‌کند.

علت نامگذاری جنگل صفارود:

وجود رود زیبا به نام صفارود

درختان بلند و سرسبز در اطراف رودخانه 210458795210
پارک جنگلی صفارود، زیبایی در آغوش طبیعت

مسیر دسترسی پارک جنگلی صفارود رامسر

برای دسترسی به پارک جنگلی صفا رود جواهرده، باید جاده رامسر-جواهرده وارد شوید. پس از حدود نه کیلومتر رانندگی در این جاده زیبا، به این بوستان جنگلی زیبا خواهید رسید.

اگر ترجیح می‌دهید از ماشین شخصی استفاده نکنید، می‌توانید از تاکسی‌های تلفنی یا آژانس‌های موجود در شهر رامسر استفاده کنید. به دلیل عدم وجود پایانه اتوبوس یا تاکسی مشخص در رامسر، از این روش‌ها برای حمل و نقل استفاده کنید.

جاده ی مه گرفته و سرسبز جواهرده 201879465210
جاده سرسبز و مه گرفته، راهی به دل طبیعت.

پوشش گیاهی و جانوری پارک جنگلی صفارود رامسر

پارک جنگلی صفارود جواهرده با طبیعت بکر و بی‌نظیر خود در شمال کشور شناخته می‌شود. این منطقه دارای درختان انبوه و سر به فلک کشیده است که شامل انواع درختان افرا، ممرز، توسکا، انجیلی، ون و غیره می‌باشند. حضور این درختان زیبا و سر به فلک کشیده زیبایی جنگل را به اوج می‌رساند. علاوه بر این، یک رودخانه با آبی زلال و گوارا از میان این درختان می‌گذرد و حیات و سرزندگی را به جنگل هدیه می‌دهد. بوستان جنگلی صفارود به دلیل پوشش گیاهی متنوع و فراوان، زیستگاه گونه‌های مختلفی از جانوران از جمله پلنگ، بز کوهی، خرس، خرگوش، خوک، سمور، میش، روباه، گرگ و … شده است. در گذشته، این منطقه نیز زیستگاه ببر مازندران بوده است.

پوشش گیاهی وجانوری پارک جنگلی صفارود :

افرا، ممرز، توسکا، انجیلی، ون، پلنگ، بز کوهی، خرس، خرگوش، خوک، سمور، میش، روباه، گرگ

درختان سرسبز و بلند پارک جنگلی صفارود 207985465210
پارک جنگلی صفارود، زیبایی بکر طبیعت در قلب شمال.

امکانات پارک جنگلی صفارو رامسر

در پارک جنگلی صفارود جواهرده تعداد زیادی امکانات رفاهی و گردشگری در نظر گرفته شده است که گردشگران و مسافران می‌توانند از آنها بهره‌مند شده و سفری یادماندنی را تجربه کنند. این امکانات شامل آلاچیق‌ها، فروشگاه‌ها، بوفه‌ها، رستوران‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و فضاهای مخصوص برای کمپینگ می‌شوند. علاوه بر این، امکانات طبیعی نیز در این منطقه وجود دارند که به زیبایی بوستان جنگلی افزوده شده‌اند. چشمه‌های آب معدنی و رودخانه‌های زلالی که از میان درختان انبوه این جنگل عبور می‌کنند، منظره‌ای بسیار زیبا را ایجاد کرده‌اند و محل‌های مناسبی برای کمپینگ، استراحت و لذت بردن از طبیعت فراهم کرده‌اند.

امکانات پارک جنگلی صفارود :

آلاچیق‌ها، فروشگاه‌ها، بوفه‌ها، رستوران‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و فضاهای مخصوص برای کمپینگ

آلاچیق و ریزش برگ های پاییزی رویزمین 5204879521
آلاچیق و برگ‌های پاییزی، هم‌نشینی آرامش‌بخش در آغوش طبیعت.

بهترین زمان سفر به پارک جنگل صفارود رامسر

نیمه اول سال، بهار و تابستان، بهترین زمان برای سفر به پارک جنگلی صفارود جواهرده است. شهرهای شمالی کشور دارای آب و هوای معتدل و بارش‌های فراوان هستند، بنابراین مناسب است که در زمانی که طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب داشت، به این منطقه سفر کنید. پارک جنگلی صفارود جواهرده به دلیل قرارگیری در منطقه‌ای کوهستانی، در فصل زمستان آب و هوای سردی دارد که مناسب برای گردش در این پارک جنگلی نیست. بنابراین، بهتر است در نیمه اول سال و به خصوص اواسط فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید و از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن لذت ببرید.

بهترین زمان  سفر به جنگل صفارود رامسر :

اواسط فصل بهار و تابستان

درختان سرسبز وبلند در اطراف رودخانه 789542100
رودخانه‌ی پارک جنگلی صفارود، طبیعتی با آرامش خاص که ذهن را شاداب و آرام می‌کند.

جاذبه های اطراف پارک جنگلی صفارود رامسر

روستای جواهر ده و سرسبزیش 178546032
روستای جواهرده گوشه‌ای از آرامش و زیبایی در قلب طبیعت.

ارسال دیدگاه