معرفی 4 روستای توریستی چابکسر| عکس + لوکیشن

25 خرداد 1402
0 دیدگاه
غروب آفتاب در دریا و گل های رنگارنگ 351213145

یکی از جاذبه‌های بینظیر شمال کشور، شهر چابکسر است. این شهر در محدودهٔ مرز گیلان و مازندران واقع شده و به عنوان یکی از شهرهای دیدنی و پرجاذبهٔ منطقه شناخته می‌شود. هنگامی که نام یکی از شهرهای شمالی را می‌شنویم، بی‌خود متصور جنگل‌های سرسبز و درختان پراکندهٔ آنها در ذهنمان می‌شود. چابکسر نیز این قاعده را دنبال می‌کند و با دارا بودن چشم اندازهای زیبا و شگفت‌انگیز، مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از دلایلی که چابکسر محبوبیت بسیاری دارد، فاصلهٔ کم بین کوه و دریا است که تنها ۱۳۰۰ متر است. به این ترتیب، گردشگران می‌توانند در مدت زمانی کوتاه لذت بردن از زیبایی‌های کوهستانی همچنین به دریای خزر باستانی نیز دست پیدا کنند.

علت محبوبیت چابکسر :

فاصلهٔ کم بین کوه و دریا است که تنها ۱۳۰۰ متر است

نمای از بالای روستای چابکسر در کنار دریای خزر 2110212121
” نمایی از شهر توریستی چابکسر در همسایگی دریای خزر “

لیست روستاهای چابکسر

روستای سرولات

در سفر به چابکسر و روستاهای چابکسر با داشتن قصد بازدید از جاهای دیدنی آن، روستای سرولات روستا اولیه‌ای است که شما را به خود جذب می‌کند. سرولات در فاصلهٔ ۳ کیلومتری از چابکسر و ۲۲ کیلومتری از رامسر قرار دارد. این روستا در دامنهٔ کوهستانی البرز و در نزدیکی دره‌های تنگ و رودخانه‌های خروشان طبعی فراوان دارد. جذابیت اصلی سرولات، وجود فاصلهٔ کم بین کوه و دریا در منطقهٔ شمالی کشور است. باغ‌های پرتقال زیبا و سبز در این روستا وجود دارند که هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کنند. سکونت در سرولات به سال‌های ۴۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد.
در صورت سفر به روستای سرولات و علاقه به کمپینگ، اولویت خود را رودخانهٔ آچیرود قرار بدهید. در این منطقه می‌توانید با برپایی چادر در کنار این طبیعت بی‌نظیر، لذت بردن از زیبایی‌های اطراف آن را تجربه کنید و در آغوش آرامش غرق شوید. آب و هوای این روستا به قدری پاک است که امکان پیاده‌روی و گشت و گذار در این طبیعت راحت را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید در رستوران‌های سنتی روستا، که غذاهای شمالی لذیذ را طبخ می‌کنند، غذاهای مورد علاقهٔ خود را سفارش داده و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. در پایان سفرتان به این روستا که از جاهای دیدنی چابکسر محسوب می‌شود، خرید لواشک، آلوچه و انواع ترشی‌های خوشمزه را به یاد داشته باشید.

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای سرولات روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

موقعیت مکانی روستای سرولات :

در فاصلهٔ ۳ کیلومتری از چابکسر و ۲۲ کیلومتری از رامسر

خانه های روستایی در دل جنگل روستای سرولات 515531314
“روستای سرولات در دل جنگل های سرسبز”

روستای لیمه سرا

از دیگر روستاهای چابکسر روستای لیمه سرا است که در نزدیکیجنت رودبار، یک بهشت کوچک که بازدید از آن لذت‌بخش است. قبل از جدا شدن از سرولات و طبیعت بی‌نظیر آن، بیایید به این روستا هم سری بزنیم. روستای لیمه سرا، علیرغم اندازه کوچک خود، بسیار شلوغ و معروف است و تعداد زیادی مسافر و گردشگر برای دیدن آن به این منطقه می‌آیند.
روستای لیمه سرا نمونه‌ای از روستاهای با اندازه کوچک است که باغ‌های پرتقال فراوانی را در دامنه خود جای داده است. حتما باید در سفر به چابکسر به این روستا سر بزنید و در رستوران خاور خانم یک وعده غذای محلی و لذیذ تجربه کنید. این رستوران در شهر چابکسر بسیار مشهور است و غذاهای بومی و دلچسبی را آماده می‌کند.

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای لیمه سرا روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

آدرس رستوران خاورخانم :

استان گیلان، ۳ کیلومتری چابکسر، روستای سرولات

خانه روستایی با درختان سرسبز و بلند 414414454
” صفا و صمیمیت خانه های روستایی در قلب روستای لیمه سرا “

روستای قاسم آباد

از دیگر روستاهای چابکسر روستای قاسم آباد، که به عنوان یک جاذبهٔ دیدنی در چابکسر محسوب می‌شود، مکانی است که شما می‌توانید با فرهنگ و سنت‌های اقوام ایرانی به خوبی آشنا شوید. این روستا یکی از مهم‌ترین بسترهای فرهنگی استان گیلان است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های روستای قاسم آباد، پوشش سنتی مردم آن است که باعث می‌شود در مقایسه با سایر روستاهای شمالی کشور، منحصربه‌فرد باشد. این لباس محلی در جشنوارهٔ بین‌المللی مد و پوشاک به عنوان یکی از بهترین پوشش‌های ایرانی شناخته شده است. این لباس زیبا از یک دامن رنگارنگ، یک جلیقه و یک پیراهن کوتاه تشکیل شده است. بیشتر مردم این روستا به کشاورزی مشغول هستند.

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای قاسم آباد روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای قاسم آباد :

گیلان، چابکسر، رودسر و در خیابان شمشاد،خیابان عبدالله زاده

خانه های روستایی دردل جنگل روستای قاسم آباد 521212121211
” چشم انداز دلنواز ارتفاعات روستای قاسم آباد “

روستای اوشیان

از روستاهای چابکسر روستای اوشیان، در فاصلهٔ ۳ کیلومتری شهر چابکسر قرار دارد. این روستا از سمت شمال به ساحل دریای خزر و از سمت جنوب به ارتفاعات کوه البرز مرتبط است. فاصله‌ای کمتر از یکهزار و سیصد متر بین دریا و دامنهٔ کوه البرز در این منطقه وجود دارد. روستای اوشیان در دهستانی با همین نام قرار دارد.

برای دسترسی به آدرس دقیق روستای اوشیان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای اوشیان :

فاصلهٔ ۳ کیلومتری شهر چابکسر

روستای مه گرفته اوشیان 52121121
” ارتفاعات بکر روستای اوشیان در حصار مه غلیط “

ارسال دیدگاه