روستای ایزکی رامسر 🏞️| آدرس دقیق 📍+ معرفی ⚡| تصاویر📸

9 خرداد 1403
0 دیدگاه
روستای ایزکی و طبیعت و کوه های چشم نواز اطراف آن 6346374365

در فصل تابستان، اقامت در ییلاقات خنک رامسر یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن چند روزی به دور از گرمای تابستان است. ییلاقات رامسر با سرسبزی، چشم‌اندازهای دیدنی و جنگل‌های مرتفع، همچون بهشت‌های کوچکی هستند که می‌توانید از آرامش و زیبایی آن‌ها لذت ببرید. امروز قصد داریم شما را با روستای ایزکی که از جاذبه های دیدنی رامسر است آشنا کنیم. این روستا در جنوب شرقی رامسر واقع شده و با وجود کم‌توجهی نسبی مسافران، یکی از ییلاقات بسیار زیبا و دیدنی رامسر محسوب می‌شود. بکر و دست‌نخورده بودن این روستا از جمله ویژگی‌های آن است که بر جذابیت آن می‌افزاید. با ما همراه باشید تا به این روستای دل‌نشین سفر کنیم و از دیدنی‌های رامسر بیشتر آگاه شویم.

شهر رامسر که به عنوان عروس شهرهای شمالی کشور شناخته می‌شود، به دلیل برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی مسحورکننده، دیدنی‌های متعدد و طبیعتی افسانه‌ای، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در طول سال، به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان است. اگر قصد سفر به مازندران را دارید، با رزرو و اجاره ویلا در رامسر می‌توانید از بابت محل اقامت خود مطمئن باشید و با آرامش بیشتری به تفریح بپردازید. از جاذبه های گردشگری رامسر می‌توان به مناطق ییلاقی زیبا، قلل مخروطی، باغ‌های مرکبات نظیر نارنگی و پرتقال، مزارع چای و شالیزارهای برنج، آبشارهای متعدد، بوستان‌های جنگلی، غارها، چشمه‌ها، دریاچه‌های زیبا، سواحل خیره‌کننده، آب گرم معدنی و هتل‌های سنتی و مدرن اشاره کرد. این شهر با آب و هوای خوش، جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری و طبیعت‌گردی کشور دارد.

دشت های بزرگ و وسیع در روستای ایزکی رامسر 15453874356


روستای ایزکی کجاست؟

در غرب استان مازندران و جنوب شرقی شهر رامسر، روستای کوهستانی ایزکی با جمعیتی حدود ۵۵۰ نفر در بخش دالخانی و روستای جنت رودبار واقع شده است. این روستا، با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در منطقه است.

مسیر دسترسی:
اگر از سمت شرق وارد محدوده رامسر شوید، در مسیر تنکابن به رامسر، به منطقه هریس خواهید رسید. خیابان میرزا کوچک خان را به سمت جنوب پیش بگیرید و پس از طی ۲۰ کیلومتر، به جنگل‌های دالخانی خواهید رسید. این جنگل بکر و زیبا مکان مناسبی برای یک استراحت کوتاه است. پس از استراحت، مسیر را ادامه دهید و ۱۵ کیلومتر بعد وارد محدوده ییلاقات رامسر خواهید شد. با توجه به تابلوهای راهنمایی کنار جاده، به ییلاق ایزکی هدایت خواهید شد. اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید، می‌توانید از اتوبوس‌هایی که در مسیر جاده هریس فعالیت می‌کنند، استفاده کنید. البته به‌دلیل تعداد کم مسافران، این اتوبوس‌ها در روز فقط یک‌بار مسافرگیری دارند.

نقشه گوگل مپ روستای ایزکی در رامسر
برای مشاهده دقیق تر مسیر رسیدن به روستای زیبای ایزکی روی عکس کلیک کنید

معرفی روستای ایزکی رامسر

اگر دوستدار شنیدن صدای پرندگان و زنگوله گاو و گوسفندان هستید و از آن لذت می‌برید، روستای ایزکی یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن ساعاتی آرام و بدون صدای ماشین و شلوغی شهر است. در زمستان، این روستا تقریباً خالی از سکنه است، اما در بهار و تابستان، رفت‌وآمد به این روستا بسیار زیاد است. به‌دلیل جمعیت کم و بکر ماندن، ایزکی فاقد هتل یا اقامتگاه بوم‌گردی است. اکثر مسافران شب را یا به رامسر بازمی‌گردند یا در دهستان جنت رودبار که در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری از ایزکی قرار دارد، در اقامتگاه‌های سنتی نزدیک بازار محلی اقامت می‌کنند.

فاصله روستای ایزکی تا روستای جنت رودبار

10 کیلومتر

نمایی کلی از خانه ها و دشت های روستای ایزکی در رامسر 41678378

بازارهای محلی ایزکی + سوغات

در بازارهای محلی روستای ایزکی می‌توان عسل محلی و گیاهانی مانند چوچاق و گزنه که خواص دارویی بسیاری دارند، به‌ویژه برای افراد دیابتی، تهیه کرد. همچنین بیشتر مسافران، این روستا را به‌خاطر گل‌گاوزبانش می‌شناسند.

جاهای دیدنی روستای ایزکی

از ییلاقات همجوار با روستای ایزکی می‌توان به اکراسر، چاک، چرته و ولنگان اشاره کرد. این دهستان همچنین دارای آبشارهای زیبا و دیدنی مانند آبشار ریزبراز و آبشار هیسیان است که هر کدام جلوه‌ای از زیبایی طبیعی را به نمایش می‌گذارند.

مسیر خاکی رسیدن به روستای دل انگیز ایزکی رامسر 4134368743

ارسال دیدگاه