معرفی روستای قدیمی اوشیان منطقه ای سر سبز در رودسر

15 بهمن 1401
0 دیدگاه
چشمه دمکش در اوشیان 4646468545852752

اوشیان هر آنچه زیبایی در چابکسر بوده برای خود به ارث برده است به همین دلیل می توان این روستای فوق العاده چشمنواز را از زیباییهای تحسین برانگیز آفرینش دانست که احساس خوب و پر از آرامش را به انسان هدیه می دهد.

روستای سرسبز اوشیان در محاصره کوه و دریا در آمده و جاذبه های زیبایی را در خود جای داده است به همین دلیل خرید ویلا در اوشیان به علاقمندان و دوست داران طبیعت که می خواهند از هیاهوی شهری بدور باشند پیشنهاد می شود.

در این مقاله قصد داریم به معرفی روستای قدیمی اوشیان منطقه ای سر سبز در رودسر بپردازیم تا بتوانیم شما را با این خطه ی دلربا بیشتر آشنا کنیم.

اوشیان رودسر کجاست؟

در سه کیلومتری مسیر چابکسر یک منطقه ی سرسبز با طبیعتی بکر قرار گرفته که هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند؛ اوشیان از روستای دهستان اوشیان می باشد که به دلیل محاصره اش توسط دریا و کوه های البرز داری آب و هوای معتدل و مرطوب است.

آستان امامزادگان آقا سید محمد و آقا سید نصرالله و امامزاده آقا سید عباس در روستای فکجور از بقاع متبرکه ای می باشند که در این روستا جای گرفته و سبب شده اند اسم اوشیان برای اهالی شرق گیلان نام آشنا باشد.

اوشیان رودسر 416546584658698

سایر مکانهای دیدنی و طبیعی اوشیان رودسر عبارت هستند از:

  • چشمه دمکش اوشیان که در روستای فکجور واقع شده است.
  • ساحل زیبا و دریای خروشان اوشیان
  • دامنه های سرسبز کوه

دهستان اوشیان دارای قسمتهای مهمی است که به شرح زیر می باشند:

فکجور- سرولات– هرات محله- سول سرا- شیخ زاهد محله- کرات محله- دوران محله- دوگل سرا- هلوکله- لپاسرا- سورخانی- اوشیان- میانده- خشکاسرا- چملک سرا- ارزن پشته- گرچه آب- ترک- ماسرک- کوتاک- تله سر-  مرگواز- کلوچ گوابر- تله بن- چاشلم- جینگی- توساپشته- بینه پهلو- کبوتر آبکش- شین کوه- جنگ سرا- لیمه سرا- لیه کلان- سیه کش سرا- شمشادپشته- پشتان سرا- ملک- بورسرا- گرازان- سیاه کش- قاسم آباد سفلی- بالا محله قاسم آباد- ملک میان- خانه سر- توسکا محله قاسم آباد- پایین محله قاسم آباد- بندبن قاسم آباد.

مردم اوشیان

مردم خونگرم و مهربان این منطقه با زبان گیلکی و با گویش گیلکی سخن می گویند.

اوشیان به دلیل داشتن بستر جلگه ای خاک بهترین شرایط را برای کشت برنج و مرکبات و کیوی فراهم کرده است.

معرفی مکانهای شگفت آور اوشیان رودسر

چشمه دمکش: در زیر درخت افرای قدیمی چشمه ای زیبا جای گرفته که از پدیده های طبیعی و منحصر به فرد این روستا به شمار می آید.

آبی که از چشمه دمکش می خروشد به شکل گردابی بوده که به درون گودالی بزرگ منتقل می شود؛ آب این چشمه به گونه ای است که احتمال دارد برای چند روز خشک و یا برای چندین روز سرشاز از آب باشد.

آب جوشیده از چشمه خواص درمانی داشته و برای افراد دارای سنگ کلیه و افرادی که با کمبود آهن مواجه هستند بسیار مفید است.

ساحل اوشیان: این ساحل زیبا به مانند ساحل رودسر ماسه ای است اما اگر بخواهیم مقایسه ای کامل انجام دهیم باید گفت: دریای اوشیان نسبت به دریای رودسر عمق بیشتری داشته به همین دلیل پر خروش تر و مواج تر به ساحل می رسد.

امکان عبور خودرو و افراد پیاده در ساحل اوشیان وجود دارد که می توان پیاده از ورودیهای متفاوت وارد آن شد؛ اما فقط از طریق یکی از ورودیها و با گذر از جاده ای باریک می توان با خودرو وارد ساحل شد.

چشمه دمکش در اوشیان 4584654685484584

راه هایی که با گذر از آنها می توان به اوشیان رودسر رسید

رامسر: اگر از طریق رامسر می خواهید به اوشیان بروید باید از طریق پلیس راه چابکسر به استان گیلان رفته و با عبور از مسیر کمربندی رامسر-رودسر و یا کمربندی چابکسر-کلاچای 12 کیلومتر را طی کنید و از چابکسر بگذرید.

ورودی روستای اوشیان در قسمت جنوبی جاده کمربندی و ورودی ساحل اوشیان در قسمت شمالی جاده کمربندی واقع شده است.

رشت: زمانی که از رشت قصد رفتن به اوشیان را دارید در اول مسیر باید به قسمت شرقی گیلان و شهرستان رودسر بروید و با عبور از راه کمربندی رودسر خود را به کمربندی رامسر-رودسر و یا کمربندی چابکسر-کلاچای برسانید

بعد از عبور از کمربندیهای مذکور، از ورودی روستاهای سیاهکلرود و قاسم آباد می گذرید و در نهایت به ورودی اوشیان که در فاصله 29 کیلومتری رودسر قرار دارد می رسید.

ما به معرفی روستای قدیمی اوشیان منطقه ای سر سبز در رودسر پرداختیم امید است با خرید ویلا در اوشیان بتوانید زندگی جدیدی را تجربه کنید.

ارسال دیدگاه