روستای گرسماسر کجاست؟ | نکات بازدید + جاذبه های اطراف

30 تیر 1402
0 دیدگاه
محوطه سرسبز و رنگی خانه های ییلاقی روستای گرسماسر 4545458

در تابستان گرم، ییلاق گرسماسر رامسر در نزدیکی شهرهای ایران، یک مقصد گردشگری آرامش‌بخش با آب و هوای خنک و طبیعت بکر است. این شاهکار طبیعی خداوند، با چشمه‌های روان، پوشش گیاهی زیبا و قله‌های مرتفع جذابیت خاصی دارد. همچنین، قله زیبای کوه سماموس که محل مورد علاقه کوهنوردان است، از طریق منطقه ییلاقی روستای گرسماسر قابل دسترسی است. برای دیدن دیگر جاذبه‌های دیدنی رامسر ، در مسیر ییلاقی نیز می‌توانید لذت ببرید.

معرفی روستای گرسماسر

روستای گرسماسر، نزدیک رامسر، یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد و دیدنی با مناظر بی‌مثال از طبیعت زیباست. آب‌وهوای خنک و دلنواز آن، جذابیت این مقصد طبیعت گردی عالی را به ارمغان می‌آورد. روستای گرسماسر، یکی از شاهکارهای خداوند، با هوای مطبوع در فصل تابستان، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به طبیعت است. این ییلاق دارای دشت‌های سرسبز و زیبا، کوه‌های بلند، و چشمه‌های خنک است که آن را از دیگر مقاصد متمایز می‌کند. کوه دزکول، بلند، از جاذبه‌های جذاب این منطقه است و از اوج آن، منظره‌ای دلنشین به تمام نقاط رامسر و تنکابن مشاهده می‌شود. مسیر گرسماسر مناسب برای کوهنوردانی است که می‌خواهند به کوه سماموس صعود کنند.

ابرهای زیبا و محوطه سرسبز خانه های ییلاقی روستای گرسماسر 5415415485
روستای گرسماسر جواهری در آغوش طبیعت

موقعیت جغرافیایی + مسیر دسترسی به روستای گرسماسر

ییلاق گرسماسر، یکی از نزدیک‌ترین روستاها به رامسر، حدود ۴۰ کیلومتر جنوب غربی این شهر واقع شده است. در جنوب و شمال آن، رشته‌کوه‌های البرز صف‌کشیده‌اند و از غرب به روستای رستم سر و از شرق به روستای زیبای بزشی محدود شده است. برای رسیدن به ییلاق گرسماسر از شهر رامسر تنها ۵۰ کیلومتر فاصله دارید و با خودروی شخصی، حدود یک و نیم ساعت زمان می‌برد. برای این سفر، از جاده رامسرتنکابن و سپس جاده جنت رودبار استفاده کنید که مسیر آسفالت و مناسبی دارد. قبل از رسیدن به گرسماسر، طبیعت جذاب و دیدنی در مسیرتان وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید.

آدرس ییلاق گرسماسر: 59 کیلومتری جنوب غربی رامسر

لوکیشن روستای گرسماسر 5541585454
برای دسترسی به آدرس دقیق روستای گرسماسر روی نقشه کلیک کنید

تاریخچه و علت نامگذاری روستای گرسماسر

این روستا از قلعه گرزمان نام گرفته است که معنای “بالای بهشت” را به دلیل موقعیت زیبای طبیعی‌اش بیان می‌کند. یک قلعه با همین نام نیز در اطراف روستای گرسماسر وجود دارد که به نظر می‌رسد از دوران حسن صباح باشد. این روستا با قدمتی هزارساله برخوردار است.

قدمت روستای گرسماسر: 1000 ساله

علت نامگذاری ییلاق گرسماسر: از قلعه ای به نام گرزمان گرفته شده است

خانه روستایی و محوطه سرسبز گرسماسر احاطه شده در مه 5416543584548
روستای گرسماسر احاطه شده در مه

مشاغل مردم روستای گرسماسر

روستای گرسماسر، یک ییلاق با جمعیت تقریبی دو هزار نفر است که اقتصاد بخش عمده‌ای از مردم آن به زراعت، باغداری، دامپروری و صنایع دستی اختصاص دارد. محصولات زراعی این روستا شامل گندم، جو، سیب‌زمینی و سبزیجات است، همچنین گردو، سیب و فندوق از محصولات باغی آن محسوب می‌شوند. گل گاوزبان یک گیاه دارویی مشهور است که در مراتع این روستا به‌صورت وفور یافت می‌شود و به عنوان یک منبع درآمد برای مردم روستا محسوب می‌شود. دامپروری، به ویژه پرورش گوسفند به دلیل مراتع بزرگ، به طور گسترده‌ای در این روستا انجام می‌شود. همچنین، پرورش طیور خانگی و زنبورعسل نیز در اینجا رونق دارد. زنان نیز به‌عنوان شرکاء در اقتصاد روستا، به تولید صنایع دستی چون چادرشب، نمد، جاجیم، سبدهای چوبی، چوخا، شولا، کوشیر، سفره، زنبیل، لاک و کوزه‌گری مشغول هستند.

مشاغل مردم ییلاق گرسماسر:

  • محصولات زراعی
  • گل گاوزبان
  • دامپروری
  • پرورش طیور خانگی و زنبور عسل
  • صنایع دستی
درخت پربار سیب 656356359
کشت سیب از مشاغل مردم روستای گرسماسر

 

بهترین زمان برای سفر به ییلاق گرسماسر

در فصل‌های بهار و تابستان، جاذبه‌های خنک ییلاق گرسماسر زیبایی خاصی به سفرتان اضافه خواهند کرد. پاییز نیز با مناظر زیبای طبیعت پاییزی این منطقه ارزش یک سفر را دارد. هر فصلی جلوه و زیبایی خودش را به شما ارائه می‌دهد. مسافرت زمستانی نیز با جنگل‌های پوشیده از برف ییلاق گرسماسر جذابیت دارد، اما به دلیل سرمای شدید، سفر در این فصل چالش‌برانگیز خواهد بود.

بهترین زمان سفر به روستای گرسماسر: فصل‌های بهار و تابستان

محوطه و درختان سرسبز اطراف خانه های ییلاقی روستای گرسماسر 5458458
سرسبزی روستای گرسماسر، تزریق انرژی به روح و بدن انسان

نکات بازدید به روستای گرسماسر

برای سفر به این ییلاق، وسایل ضروری مثل لباس گرم، عینک آفتابی، کفش مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی، و کوله‌پشتی با لوازم شخصی را همراه ببرید. همچنین، اطلاعات آب‌وهوای گرسماسر را پیش از سفر بررسی کنید. در روستای گرسماسر و پارک جنگلی دالخانی، رستوران‌هایی وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ابرهای زیبا و محوطه سرسبز خانه های ییلاقی روستای گرسماسر 5415415485
سرسبزی طبیعت با خانه های ییلاقی ترکیب زیبایی

جاذبه های اطراف روستای گرسماسر

گالری عکس جاذبه های اطراف روستای گرسماسر

برگ های پاییزی درختان جنگل دالخانی 856546416548
برگ های پاییزی درختان جنگل دالخانی
دریاچه ی قو از نمای دور 8545212152
تلالو نور خورشید بر درختان سرسبز دریاچه قو
آب نیلگون حوضچه ی آبشارسیاسرت و سرسبزی های اطراف آبشار 415415454
آب نیلگون و خروشان آبشار سیاسرت
اقیانوس ابرها بر فراز روستای جواهر ده 352563415648
روستای جواهرده احاطه در اقیانوس ابرها

ارسال دیدگاه