دشت لپاسر کجاست ؟ | امتیازات + جاذبه دیدنی

25 تیر 1402
0 دیدگاه
تالاب کوچک در کنار کوه های سنگی در دشت لپاسر 546565458

ییلاق دشت لپاسر

لپاسر، یک مرتع زیبا واقع در ارتفاعات رامسر است. زیبایی بی‌نظیر این منطقه در اواسط خرداد ماه بیشترین رونق خود را دارد. ایجاد برکه‌های آبگیر کوچک و گلهای زرد رنگ فراوان در این دشت زیبا، زیبایی را دوچندان می‌کند. کوهنوردانی که قصد صعود قله سماموس را دارند، در این زمان از سال، حتماً مسیر خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که از این منطقه زیبا دیدن کنند.

بهترین زمان سفر به دشت لپاسر:

اواسط خردادماه

کوه های سنگی در اطراف تالاب دشت سرسبز لپاسر 5415441524
“دشت لپاسر، زیبایی و آرامش را بهمراه دارد.”

مسیر دسترسی به دشت لپاسر

ییلاق لپاسر از طریق مسیرهای متعددی قابل دسترسی است. می‌توانید از طریق دهستان‌های اشکور، جنت رودبار، روستا جواهرده و جواهردشت به این مرتع برسید. طی کردن هر یک از این مسیرهای مالرو، شما را با طبیعت بسیار زیبا و دل‌انگیز روبرو خواهد کرد.

لوکیشن دشت لپاسر 6552635635
برای دسترسی به آدرس دشت لپاسر روی نقشه کلیک کنید.

امتیازات دشت لپاسر

منطقه ییلاقی لپاسر دارای امتیازات ویژه‌ای است که شامل موارد زیر می‌شود:

کوهها و قله‌ها:

وجود کوهها و قله‌های زیبا در این منطقه، یکی از ویژگی‌های برجسته آن است و امکان صعود و کوهنوردی را فراهم می‌کند.

چشمه‌های گوارا و معدنی:

وجود چشمه‌های طبیعی با آب گوارا و معدنی، از دیگر امتیازات این منطقه است که به توریست‌ها امکان آب‌آشامیدن و استفاده از آب منبع را می‌دهد.

مراتع کوهستانی:

وجود مراتع کوهستانی با تنوع گیاهی غنی، امکان چرای دام سنتی و تغذیه آنها را فراهم می‌کند و به تولیدات دامی سنتی منطقه کمک می‌کند.

دامداری سنتی:

وجود گاوسراها و گوسفندسراها با مدیریت مبتنی بر بنهای دامداری، فرصتی برای آشنایی با دامداری سنتی و تولیدات دامی محلی را فراهم می‌کند.

چرای اسب ها در دشت سرسبز لپاسر 541541545485
“چرای اسب‌های دشت لپاسر، نمادی از قوای طبیعت و آزادی است.”

مجاورت با دیگر بادهستان‌ها:

قرارگیری این منطقه در مجاورت با دهستان‌های دیگر ییلاقی در استان‌های گیلان، قزوین و شهرستان تنکابن، امکان بازدید و تجربه از چندین مقصد طبیعت گردشگری را فراهم می‌کند.

جاذبه های اطراف دشت لپاسر

جاذبه های دشت لپاسر

دامنه‌های جواهرده، به عنوان یک مقصد اکوتوریستی، با جذابیت‌های طبیعی خود طبیعت‌گردانان را به سمت خود جلب می‌کند.  از بین جاذبه‌های طبیعت‌گردی می‌توان به دو مکان اشاره کرد. ویژگی برجسته این دو مکان را در یک کلمه “جامعیت” و بعد مسافت آنها می‌دانم، زیرا این دو مکان در فاصله شهرستان رامسر با شهرستان‌ها و استان‌های همسایه قرار دارند و به دلیل بعد مسافت، جاذبه‌های ریز و درشت را در خود جای داده یا در مسیر قرار داده‌اند. دو نقطه گردشگری که در دامنه‌های جنوبی و غربی جواهرده قرار دارند، قله سمامس (کوچک و بزرگ) و دشت میان کوهی لپاسر هستند.

قله سمامس با ارتفاع ۳۷۰۰ متر، شامل دو قله سمامس کوچک و سمامس بزرگ است. در بالای هر دو قله، دو امامزذاده بزرگوار دفن شده‌اند و بهترین مکان برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان به عنوان پناهگاه و مکان امن شناخته می‌شوند. این دو قله در کنار هم قرار دارند و در دوران حکمرانی اسماعیلیه محل قرارگیری داشته‌اند.

کوه های سنگی سرسبز در اطراف خانه ای متروکه در دشت سرسبز لپاسر 653634165416345
“دشت لپاسر، خوش‌آب و هنری که دل هر بیننده را شاد می‌کند.”

پوشش جانوری دشت لپاسر

علاوه بر تنوع گیاهی، این منطقه دارای تنوع جانوری نیز است و در مسیر صعود شاهد عبور گله‌های کل و بز کوهی خواهید بود. در نزدیکی دو قله، در قسمت‌های سایه و به اصطلاح “دامنه‌های نساء”، یخبرف‌های انباشته شده خستگی را از تن می‌زدایند و آب مورد نیاز را برای ره‌پویان تأمین می‌کنند. در اوج گرمای تابستان، خنکای زمستان را به راهپیماها نشان می‌دهند و آرامش را به خسته‌روانان منتقل می‌کنند.

اسب سواری در کنار تالاب و کوه های ضحره ای دشت لپاسر 544543545
اسب سواری در دشت لپاسر، تجربه‌ای مهیج و همراه با هماهنگی باطنی بین انسان و حیوان

ارسال دیدگاه