لیست تمامی جاهای دیدنی کتالم| ازجاذبه طبیعی تا جاذبه تاریخی+ آدرس کامل و عکس

11 دی 1401
0 دیدگاه
جاهای دیدنی کتالم، نمای دور از جنگل غرق در ابر 5416546583210

کتالم از شهرهای با صفا و وصف ناپذیر مناطق شمالی است. که با داشتن مکان های دیدنی بسیار زیبا به یکی از شهرهای پرگردشگر تبدیل شده است و افراد را راغب نموده تا به خرید ویلا در کتالم اقدام کنند. ما در مطالب قبلی به معرفی شهر کتالم پرداخیتم و آدرس دقیق کتالم و صنایع دستی و سوغاتی های این شهر به طور مفصل توضیح دادیم. این بار سعی داریم در این مقاله از وبسایت ویلا رامسر شما را با تمامی جاهای دیدنی کتالم و سادات شهر  جاذبه های گردشکری و مکان های دیدنی آن نیز آشنا نماییم. پس با ما باشید و این مطلب را از دست ندهید.

جاهای دیدنی کتالم

مناطق دیدنی بسیاری در کتالم وجود دارد که از میان آنها به : قلعه مارکوه، ارتفاعات ییلاقی، دوشنبه بازار کتالم، چهارشنبه بازار سادات شهر، چشمه های آب گرم معدنی و… اشاره می کنیم.

قلعه مارکوه رامسر

یکی از جاذبه های دیدنی رامسر قلعه مارکوه می باشد که برخی از افراد بر این عقیده هستند به دلیل قرار گیری کتالم بر روی کوه و وجود داشتن تعداد مارهای زیادی که بر روی آن قرار گرفته است نام قلعه مارکوه برای آن انتخاب شده است  و عده ای دیگر معتقد هستند حضور مادها در این منطقه سبب گردیده چنین نامی برای آن انتخاب شود. چشم‌انداز این قلعه یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید شما  از بالای این قلعه تاریخی  می‌توانید تصویری زیبا از شمال تا دریا را مشاهده کرد. تصویر کوه‌های البرز یکی دیگر از چشم‌اندازهایی است که از بالای قلعه مشاهده می‌شود. یکی دیگر از مواردی که به بازدید از قلعه و تعداد بازدیدکنندگان آن می‌افزاید قرارگیری چشمه‌های آب گرم این منطقه در کنار قلعه مارکوه است.

در حال حاضر قلعه مارکوه تخریب شده و فقط دو برجک نگهبانی از آن به جای مانده است اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای بازسازی قلعه مارکوه صورت گرفت. این مرمت‌ها با دقت و ظرافت، بدون آسیب زدن به بنای اصلی قلعه انجام شد. مرمت و بازساری قلعه، موجب رونق بیشتر گردشگری در منطقه رامسر شد. اگر علاقه‌مند به آثار تاریخی در دل طبیعت زیبای شمال ایران هستید، بهتر است از این مکان زیبا دیدن کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

قلعه مارکوه کجاست؟

قلعه مارکوه از جاهای دیدنی استان مازندران به شمار می‌آید و در 14 کیلومتری شهرستان رامسر، در مسیر جاده تلاسر قرار گرفته است. (آدرس بر روی نقشه)

جاهای دیدنی کتالم ، تصویری از قلعه سنگی تاریخی در دل درختان سرسبز
قلعه تاریخی مارکوه در دل طبیعت

راه دسترسی به قلعه مارکوه به شرح زیر می باشد:

برای اینکه به این مکان دیدنی بروید ابتدا باید به کتالم رفته تا با پیاده روی از مسیرهای سرسبز مختلف به قلعه مارکوه برسید؛ تعداد پله هایی که برای رسیدن به این قلعه باید طی کنید حدودأ 300 پله می باشد که با عبور از آنها پوششهای گیاهی مختلف نظیر: درختان ازگیل، آلوجنگلی، شمشاد و… را مشاهده نموده و لذت می برید.

بقعه متبرکه آقا بسمل

این بقعه متبرکه در سادات شهر قرار گرفته است که هرساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند؛ ارزش این بقعه متبرکه به قدری بالا است که در روز عاشورا هزاران نفر به این شهر سفر می کنند تا مراسمات مذهبی را مشاهده نمایند. (آدرس بر روی نقشه)

جاهای دیدنی کتالم، قبرستان در های ابری و آرامگاه با ستون های 6 ستون
بقعه متبرکه آقا بسمل

جنگل دالخانی کتالم

یکی از خاص ترین چشم اندازها متعلق به جنگل دالخانی است که با نام دالان بهشت ایران معرفی می شود؛ برای رسیدن به این جنگل بکر که در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد باید از جاده کتالم به هریس گذر کرد.

جنگل دالخالی کجاست؟

این جنگل در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن، در استان مازندران قرار دارد. جاده جنگلی دالخانی از جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم- هریس آغاز و به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر ختم می‌شود.(آدرس بر روی نقشه)

 

جاهای دیدنی کتالم، رود آبی با ابشار کم ارتفاع در دل جنگل
طبیعت زیبای جنگل دالخالی

سد مجیران

از مکانهای دیدنی کتالم سد مجیران بوده که در  ۲۰ کیلومتری جنوب‌شرقی در مسیر رود نسارود قرار گرفته است و منطقه ای زیبا و محیطی بکر وبی نظیری را خلق کرده است. از دلایل ساخت سد مجیران می توان به تأمین آب کشاورزی 1500 هکتار از زمین های سادات شهر اشاره کرد که در سال 1382 اقدام به ساخت آن نمودند. طول این سد 108 کیلومتر و مساحت آن 46 هکتار است. سد میجران سدی خاکی با هسته قیری است که در دل کوه، مابین «اربه کله» و «دالخانی» قرار دارد و زیبایی خارق العاده‌ای به منطقه هدیه داده است. وقتی از فراز جاده این سد را تماشا کنید، درست به این می‌ماند که تکه‌ای از بهشت از آسمان، درست وسط جنگل‌های سرسبز و انبوه رامسر به زمین افتاده است.

سد مجیران کجاست؟سد میجران در استان مازندران، ۲۰ کیلومتری رامسر، روی رودخانه‌ نسارود قرار دارد. (آدرس بر روی نقشه)

ساحل کتالم رامسر

کتالم از جمله شهر های ساحلی مازندران بوده که تنها 7  دقیفه با دریا فاصله داشته از همین رو ویلاهای ساحلی بسیاری نیز برای رهن و اجاره ویلا در کتالم نیز وجود دارد که شما می توانید در مدت اقامتتان نیز در این ویلا های لوکس نیز به سر ببرید. ساحل کتالم رامسر از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد کتالم، شهر ساحلی آن بوده که در میان سایر شهرهای ساحلی مازندران زیباییهای خاصی را به خود اختصاص داده است. اگر به دنبال ساحلی تمیز برای تماشای این نعمت زیبای خداوند هستید. ساحل کتالم رامسر از جمله  بهترین جاذبه های دیدنی این شهر محسوب می شود.  (آدرس بر روی نقشه)

جاهای دیدنی کتالم، تصویری از نمای راست ساحل سنگی دریای آرام در هوای ابری
ساحل کتالم رامسر

ارتفاعات ییلاق کتالم

یک هوای پاک و عاری از هر آلودگی را می توانید در ارتفاعات ییلاق کتالم دریافت کنید، دارا بودن منظره زیبا و بی نظیر باعث شده تا بهترین مکان برای کمپ و اقامتهای گروهی و طبیعت گردی باشد.

جاهای دیدنی کتالم، عکس از بالای طبیعت جنگل و و غروب خورشید
عکس از بالا ییلاق های کتالم رامسر

چشمه های آب گرم کتالم

ذخیره آب زیرزمینی در کتالم و سادات شهر بسیار زیاد بوده که به علت دارا بودن خاصیت درمانی برای بیماری های پوستی، عصبی و رفع خستگی، مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته اند. چشمه های آبگرم در کتالم  متعدد بوده  یکیی از چشمه های آبگرم این شهر در  ابتدای جاده روستای اربکله و در منطقه‌ سادات محله قرار دارد.  چشمه آب گرم سادات محله در مناطق ییلاقی و سرسبز رامسر، از دل زمین می‌جوشد. (آدرس بر روی نقشه)

جاهای دیدنی کتالم، نمای دور از دریاچه و انعکاس ویلاهای با فاصله دور در هوای ابری
چشمه های آب گرم در کتالم

بازار روز کتالم

روزهای دوشنبه و چهارشنبه در کتالم انواع محصولات اعم از خوراکیهای مختلف، محصولات باغی، صنابع دستی، ترشی و… به فروش می رسند؛ تا گردشگران عزیز بتوانند بهترین سوغاتی و خوراکی ها را از بازارهای شهر کتالم خریداری کنند. همچنین اگر به این شهر سری زدید  دیدن از بازار روز رامسر را از دست ندهید. اگر می خواهید در بازار روز رامسر این شهر سیری کنید می توانید بر روی لینک کلیک کنید.( آدرس بر روی نقشه)

 امکانات متداول در کتالم

در کتالم تمام امکانات اعم از درمانگاه، داروخانه، انواع فروشگاه های مواد غذایی برای مسافران و افرادی که این روستا را برای زندگی انتخاب می کنند برقرار شده اند. از نظر دسترسی به بام سبز رامسر باید گفت بسیار نزدیک بوده و خیلی راحت می توانید به تله کابین رامسر دسترسی پیدا کنید و خاطره های خوبی را برای خود رقم بزنید. ما هر آنچه نیاز بود گفتیم تا کتالم را بشناسید و با مکان‌های دیدنی آن آشنا شوید، امیدوار هستیم بتوانید با تحقیقات جامع و کامل به خرید زمین در کتالم اقدام کنید و یک سرمایه گذاری امن و مطمئن را انجام دهید.

ارسال دیدگاه