اوشیان کجاست؟| هرآنچه که باید درباره اوشیان و جاذبه‌های آن بدانید را اینجا بخوانید

9 دی 1401
0 دیدگاه
اوشیان کجاست؛ نمای از د.ور از خانههای ویلایی با سقف شیب دار در دامنه کوه سرسبز جنگلی 8435435458201

از آنجا که زیبایی های چابکسر به اوشیان نیز رسیده است اغلب گردشگرانی که به مازندران سفر می کنند این روستای  اوشیان زیبا و ساحلی را برای سفر و حتی اقامت خود انتخاب می کنند.  سفربه اوشیان به دلیل  دارا بودن کوه،جنگل، ساحل،آبشار و مکانهای تاریخی و امامزاده و وجود ویلا و اقامتگاه های بومگردی به یکی از مطرح ترین مناطق دیدنی و سرمایه گذاری ملک در استان مازندران تبدیل شده است. در واقع  این منطقه یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی در شمال است که هرساله مسافران و گردشگران بسیاری برای دیدن آن به مازندران سفر می کنند. اگر شما هم به دنبال سفری هسید که بتوانید از ثانیه به ثانیه اش لذت ببرید این مطلب را از دست ندهید؛ چراکه ما در این مطلب سعی داریم از صفر تا صد سفر همراه شما باشیم از معرفی آدرس دقیق و راه های دسترسی آن گرفته تا تاریخچه طولانی، پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری آن آشنا نماییم.

 اوشیان کجاست ، نمای دور از جلوی خانه هایپراکنده ویلایی با بک گراند رشته سرسبز البرز در هوای ابری
ویلا های جنگلی در دامنه رشته کوه البرز در هوای ابری

اوشیان کجاست؟

اوشیان روستایی سر سبز و دیدنی است که در کوتاه ترین فاصله بین دریای خزر و کوه البرز قرار دارد. روستایی ساحلی با طبیعتی سرسبز بکر و دلنواز 30 کیلومتری شهرستان رودسر و در 6 کیلومتری شهر چابکسر می باشد که به عنوان روستای از دهستان اوشیان محسوب می شود.  این روستای منحصر به فرد با موقعیت جغرافیایی استثنایی از شمال به ساحل دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات کوه البرز متصل است. فاصله دریا تا  این منطقه کمتر 1کیلومتر است. در واقع شما با سفر به اوشیان و  رهن و اجاره ویلا در اوشیان می توانید هم ویویی رو به دریا داشته باشید و هم جنگل های بکر و سر سبز شگفت آور است.

 برای آدرس دقیق اوشیان روی نقشه، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

اوشیان کجاست ، نقشه هوایی از اوشیان
نقشه هوایی از اوشیان

 

راه های رسیدن به اوشیان

  • از رامسر

اگراز این راه می خواهید به روستای اوشیان سفر کنید باید از پلیس راه چابکسر به استان گیلان وارد شوید و مسیر کمربندی رامسر_رودسر یا کمربندی چابکسر_کلاچای را که یک مسیر 12 کیلومتری است را پیش بگیرید و حتما از چابکسر عبور کنید. ورودی این روستا در ضلع جنوبی کمربندی و ورودی دریای اوشیان در ضلع شمالی جاده کمربندی قرار گرفته است.

راهنمای دقیق از روی نقشه، کلیک کنید.

  • از رشت

برای اینکه به روستای اوشیان برسید ابتدا باید خود را به شرق گیلان و شهرستان رودسر برسانید و راه کمربندی رودسر را پیش بگیرید تا به کمربندی رامسر_رودسر یا کمربندی کلاچای_چابکسر برسید. بعد از عبور از این کمربندی از کنار ورودی روستاهای سیاهکلرود و قاسم آباد می گذرید و خود را به ورودی اوشیان که در فاصله 29 کیلومتری رودسر قرار دارد می رسید.

راهنمای دقیق از روی نقشه، کلیک کنید.

طبیعت زیبای اوشیان چابکسر

در قسمت شمالی اوشیان دریا قرار گرفته است و در قسمت جنوبی آن دامنه های کوه، که متأسفانه به دلیل بی توجهی بعضی افراد و ریختن زباله ها جلوه ای ناشایست به این منطقه بخشیده که باز هم با این شرایط هنوز هم زیباییهای خود را حفظ کرده است.

  1. چشمه دمکش
  2. ساحل و دریای اوشیان
  3. دامنه های کوه

1. چشمه دمکش

چشمه دمکش اوشیان واقع در روستای فکجور، از جاذبه های روستا محسوب شده که زیر درخت افرای قدیمی جای گرفته است و از درون گودال بزرگی که زیر آن است آب به صورت گردابی به بیرون متتقل می شود؛ ممکن است چندین روز خشک و بی آب بماند و یا بالعکس پر از آب باشد. آب چشمه دمکش برای افرادی که سنگ کلیه و کمبود آهن دارند بسیار مفید می باشد.

اوشیان کجاست، رودخانه خروشان دمکش و پل چوبی
رودخانه خروشان دمکش و پل چوبی

 

2. ساحل اوشیان

مانند ساحل رودسر یک ساحل ماسه ای است که افراد با پای پیاده و با ماشین می توانند از آن عبور کنند. ورودیهای مختلفی برای رسیدن به دریای اوشیان وجود دارد؛ یکی از آنها جاده ای باریک بوده که امکان عبور خودرو و رسیدن به این ساحل را فراهم می کند. در مقایسه ی دریای رودسر با دریای اوشیان می توان گفت که دریای اوشیان عمق بیشتری داشته و همین امر سبب گردیده تا مواج تر به نظر بیاید و زیبایی آن را چندین برابر کند.

اوشیان کجاست ، غروب ساحل دریای ارام خزر
غروب ساحل دریای ارام خزر

جاذبه های اطراف اوشیان

بیشتر بخوانید: شما می توانید برای اطلاعات هر کدام و آدرس هریک نیز به مقاله “دانستنی هایی در مورد شهر قدیمی چابکسر و معرفی جاذبه های گردشگری آن” مراجعه نمایید.

مناطق مهم اوشیان چابکسر

این روستا در شرقی ترین منطقه در استان گیلان و در همسایگی شهر رامسر استان مازندران قرار داشته و در حال حاضر به شش بخش تقسیم شده است که شامل جیر اوشیان در شمال، هراتبر در جنوب جیر اوشیان، لپاسر در ضلع غربی هراتبر، آستانه دارور در ضلع شرقی لپاسر، کرات محله در جنوب هراتبر، فکجور در جنوب کرات محله و در حاشیه کوه قرار دارند. کوه البرز در ضلع جنوبی روستا قرار داشته و جلوه خاصی به این منطقه می دهد.

 از بخش های مهم دهستان اوشیان می توان به:

لپاسرا، سرولات، هرات محله، شیخ زاهد محله، کرات محله، دوران محله، دوگل سرا، هلوکله، فکجور، سورخانی، اوشیان، میانده، سول سرا، خشکاسرا، چملک سرا، ارزن پشته، ترک، ماسرک، تله سر، کلوچ گوابر، تله بن، چاشلم، جینگی، گرچه آب، مرگواز، بینه پهلو، کوتاک، شین کوه، توساپشته، سیه کش سرا، جنگ سرا، لیمه سرا، لیه کلان، شمشادپشته، پشتان سرا، کبوتر آبکش، ملک، بورسرا، گرازان، سیاه کش، قاسم آباد سفلی، ملک میان، خانه سر، توسکا محله قاسم آباد، پایین محله قاسم آباد، بالا محله قاسم آباد، بندبن قاسم آباد اشاره نمود.

اوشیان کجاست ، آب بندان در دامنه کوه سر سبز و گل های زرد رنگ و آسمان آبی
طبیعت زیبای لپاسر اطراف اوشیان

 

 

 

مردمان روستای اوشیان چابکسر

برای اینکه یک سفر لذت بخش را تجربه کنید باید در مورد مردم آن منطقه نیز اطلاعاتی بدست آورید ؛ مردم روستای اوشیان که بسیار مهربان، خونگرم و مهمان نواز هستند اغلب گیلکی بوده و با زبان گیلکی سخن می گویند.بر اساس آمار سال ۱۳۹۰ ،جمعیت اوشیان ۱۹۱۷ نفر و تعداد ۵۹۵ خانوار در این روستا ساکن هستند. مراکز توریستی و اقتصادی بسیاری در این منطقه فعالیت دارد. ساحل زیبای اوشیان در ضلع شمالی روستا قرار داشته و یکی از سواحل زیبای این منطقه می باشد. همچنین اقلیم جلگه ای اوشیان سبب گردیده تا شرایطی مساعد برای کشاورزی و پرورش گل و گیاه  فراهم شود از همین رو می تون گفت که شغل اکثر بومیان اوشیان کاشت برنج و کاشت مرکبات و کاشت کیوی می باشد.

کلام آخر

ما هر آنچه مهم بود گفتیم تا به طور کامل و جامع با اوشیان و زیبایی های شگفت انگیز آن آشنا شوید و بتوانید با اطلاعات کامل به خرید زمین در اوشیان اقدام کنیید. اگر شناخت کافی به این منطقه و جاذبه های اطراف آن ندارید این مقاله برای شماست. اگر تجربه ای از جاذبه های دیگر این منطقه دارید خوشحال می شویم با ما در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه